گلونی

ردی باقی نگذار و رابطه میان پدر و دختر

ردی باقی نگذار و رابطه میان پدر و دختر

ردی باقی نگذار و رابطه میان پدر و دختر

ردی باقی نگذار و رابطه میان پدر و دختر

به گزارش گلونی حسین معززی‌نیا در کانال خود نوشت:

خانم دبرا گرانیک را شاید بابت فیلم تأثیرگذار استخوان زمستانی بشناسید که در سال ۲۰۱۰ نمایش داده شد و در مراسم اسکار سال ۲۰۱۱ نامزد جایزه‌ بهترین فیلم و بهترین فیلم‌نامه هم شده بود.

استخوان زمستانی یک فیلم اقتباسی است درباره‌ دختری که به‌ دنبال پدر گمشده‌اش می‌گردد. کل درام متمرکز است بر تبعات تصمیم‌هایی که پدر گرفته و دختر حالا باید در غیاب پدر راهی برای دوام خانواده‌اش پیدا کند.

دبرا گرانیک ۸ سال بعد فیلم دیگری ساخت که از جهاتی یادآور موقعیت استخوان زمستانی است؛ ردی باقی نگذار (Leave No Trace) که باز هم اقتباس از یک رمان است، و درباره‌ رابطه‌‌ای پدر و دختری.

با این تفاوت که این‌بار پدر حضور دارد و ناپدید نشده، اما باز هم دختر در دنیای او اسیر است. چون پدر نمی‌تواند میان دیگران زندگی کند.

می‌خواهد خودش را دور از اجتماع خشمگین پنهان کند، رد خودش را گم کند، و بنابراین دختر هم ناچار است دنباله‌رو باشد.

باز هم مثل استخوان زمستانی مسئله این است که آیا دختر نوجوان می‌تواند به تعریف مستقلی از زندگی برسد دور از قواعدی که پدرش ساخته، یا ناچار است تن بدهد و مغلوب شود.

ردی باقی نگذار فیلم درخشانی نیست، اما دیدنی است، و واقعاً «متفاوت»، اگر دنبال فیلم‌هایی می‌گردید که الگوهای سینمای جریان اصلی را تکرار نکنند و دنیای متمایز خودشان را بسازند.

این فیلم را در فیلیمو ببینید

نقد سایر فیلم‌های داخلی و خارجی را در این لینک بخوانید

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

خروج از نسخه موبایل