گلونی

رویداد سالانه کنشگری در ایران آغاز به کار کرد

رویداد سالانه کنشگری در ایران آغاز به کار کرد

رویداد سالانه کنشگری در ایران آغاز به کار کرد

رویداد سالانه کنشگری در ایران آغاز به کار کرد

به گزارش گلونی اولین رویداد سالانه کنشگری در ایران با گفتگوی منصور ضابطیان مجری برنامه با مدیرعامل پلتفرم جمع‌آوری امضای کارزار آغاز شد.

این رویداد امروز جمعه ۲۵ تیر به بهانه چهارمین سال آغاز به کار پلتفرم جمع‌آوری امضای کارزار به صورت آنلاین برگزار شد.

حامد بیدی، مدیرعامل کارزار در آغاز این رویداد گزارشی از فعالیت‌های کارزار در چهار سال گذشته ارائه کرد.

او هدف از برگزاری رویداد سالانه کنشگری در ایران را اجتماع‌سازی در حوزه کنشگران دانست.

بیدی با اشاره به اینکه راه‌اندازی کارزار در این‌ سال‌ها تبدیل به یک رفتار کنشگرانه شده است، گفت: «یکی از خوشحالی‌های ما این است که با وجود اینکه پلتفرم‌های جهانی فیلتر نیستند ما توانستیم اعتماد مردم را جلب کنیم.

رویداد سالانه کنشگری در ایران آغاز به کار کرد

این کار بسیار سختی است و ما روی لبه تیغ حرکت می‌کنیم ولی تلاش می‌کنیم رضایت مردم را جلب کنیم و این باعث افتخار ماست که میزبان این تعداد از کارزارها و امضاها هستیم».

او درباره میزان موفقیت کارزارها هم گفت: «تعداد مطالبات زیاد است و بسیاری از این‌ها محلی است و خبر موفقیت آن به دست ما نمی‌رسد.

ما در سایت در کارزارهای موفق معرفی می‌کنیم و در اینستاگرام هم اعلام می‌کنیم. اما این طبیعی است که عدد موفقیت بالا نباشد.

اما هدف از راه‌اندازی کارزار ایجاد روحیه مطالبه‌گری مدنی در جامعه است.

این مهم‌ترین کارکرد کارزار است و البته خواسته‌های مردم هم از طرف مسئولان شنیده می‌شود».

او در پاسخ به اینکه چقدر این کارزارها از طرف مسئولان جدی گرفته می‌شوند؟ گفت: «بخش‌های عمده ساز و کار نظام حاکمیتی متوجه اهمیت کارزار شده است.

اما باید این را در نظر داشت که مسئولان موظف به پاسخگویی هستند نه اینکه لطف کنند. با همراهی خوبی که رسانه‌ها داشتند ما توانستیم مطالبه‌گری و پاسخگویی را به نحو قابل قبولی با توجه به شرایط و جغرافیای ایران نهادینه کنیم».

مدیرعامل کارزار در ادامه اضافه کرد: «خیلی از دوستان ممکن است تصور کنند که ما معتقدیم کارزارهای جمع‌آوری امضا تنها مسیر فعالیت هستند.

کارزار یکی از ابزارهای کنشگری مدنی کنار بقیه ارکان جامعه مدنی است. ما با اپیدمی انفعال مواجه‌ایم و بسیاری از مردم سرخورده و بی‌انگیزه شده‌اند و راه‌اندازی کارزار می‌تواند اندکی از این سرخوردگی بکاهد».

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

خروج از نسخه موبایل