گلونی

۲۰۷ میلیمتر باران در ۹ ساعت و مخرب ترین سیل در آلمان

۲۰۷ میلیمتر باران در ۹ ساعت و مخرب ترین سیل ۱۰۰ سال گذشته در آلمان

۲۰۷ میلیمتر باران در ۹ ساعت و مخرب ترین سیل ۱۰۰ سال گذشته در آلمان

۲۰۷ میلیمتر باران در ۹ ساعت و مخرب‌ترین سیل در آلمان

۳۰ تیر: شمار کشته‌های سیل آلمان به ۱۲۰ نفر رسید

به گزارش گلونی روز گذشته یعنی پنجشنبه 24 تیرماه 1400 برابر با 16 جولای 2021 میلادی اروپا شاهد رویدادی طبیعی و شوک برانگیز بود.

سیل و رانش زمین که غرب آلمان، هلند، لوکزامبورگ و اتریش را بیشتر از سایر کشورها درگیر کرد تا کنون موجب کشته شدن بیش از صد تن و به صورت تقریبی مفقود شدن بیش از هزار و ۳۰۰ شهروند در اروپا شد.

بسیاری از ایستگاه‌های قطار و اتوبوس تعطیل و راه‌ها نیز بسته شده‌اند. این رویداد همچنین موجب تصادفات جاده‌ای و شهری زیادی شده است.

عکس زیر منطقه‌ای مسکونی در رایلند را نشان می‌دهد که به دلیل پایین بودن سطح آن از زمین و وجود تپه‌های سبز و طبیعی در اطراف، خانه‌ها را به زیر آب برده و موجب تخلیه آنها شده است. (عکس از توماس فری)

به زیر آب رفتن خانه‌ها

نشریه پر مخاطب بیلد نیز این عکس را با عنوان وارونگی هوا و فاجعه در آلمان ساعاتی پیش منتشر کرد و خبر از آسیب جدی به منازل مسکونی و اموال مردم داد.

عکس بیلد از سیل آلمان

فیلمی گزارشی از سایت بایرن به خبرنگاری پیتر آلگایر در شهر دیلینگن که نشان از سیل شدید و بخشی از ابعاد این رویداد طبیعی داشته که به موجب آن دو آتش‌نشان به این محل اعزام شده‌اند. در این لینک ببینید.

رسانه زارلند نیز که خود به صورت جدی درگیر این رویداد شده فیلمی قدیمی را در پایگاه خبری خود با سیلی که در قرن گذشته در سال نود و سه میلادی رخ داد عنوان را منتشر کرده است. در این لینک ببینید.

عکس از سایت نورد کوریر که نیروهای امدادی شهر آخن در ایالت وست فالن را نشان می‌دهد؛ میدان و خیابان‌هایی که تا روز قبل محل رفت و آمد شهروندان و عبور خودروها بود و اکنون با قایق قابل تردد است.

ایالت وست فالن

عکس چهارم از توماس فری که یکی از محلات شهر زاربروکن را نشان می‌دهد، تصویری که حاکی از خسارت سیل به خانه و افتادن درختان و از بین بردن فضای سبز شده است. در توضیحات این عکس از تعداد کشته شده‌ها و مفقودین اشاره‌ای نشده و به تعداد بسیار زیادی کشته و مفقودی اکتفا شده است. آماری که از عمق رویداد و نامعلوم بودن آن خبر می‌دهد.

مخرب ترین سیل ۱۰۰ سال گذشته در آلمان

لیژ در خطر است

به گزارش یورونیوز در بلژیک ۱۵ نفر کشته‌ شده‌اند و چهار نفر هنوز مفقود هستند. ارتش برای کمک به عملیات امداد و نجات به چهار ایالت از ۱۰ ایالت این کشور اعزام شده است. مسئولین محلی درباره نزدیک شدن خطر به شهر ۲۰۰ هزار نفری لیژ هشدار داده‌اند، این در حالی است که همزمان هزاران نفر از شهر ماستریخت هلند تخلیه شده‌اند.

پایان پیام

ترجمه و تنظیم: نیما نعمتی زاده

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

خروج از نسخه موبایل