گلونی

قیمت برنج وارداتی ۷۸ درصد افزایش یافت و پر کشید

قیمت برنج وارداتی ۷۸ درصد افزایش یافت

قیمت برنج وارداتی ۷۸ درصد افزایش یافت

قیمت برنج وارداتی ۷۸ درصد افزایش یافت

به گزارش گلونی روندی که افزایش قیمت برنج وارداتی در ماه گذشته طی کرده نشان از گرانی حداقل ۷۸ درصدی این کالای مصرفی مردم دارد.

بررسی قیمت برنج در تازه‌ترین گزارش مرکز آمار از قیمت کالاهای خوراکی در خرداد ماه نشان می‌دهد که افزایش ۷۸.۵ درصدی قیمت نسبت به سال گذشته ثبت شده است؛ به‌طوری که قیمت هر کیلو از این کالا در خرداد پارسال به طور متوسط ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان بوده که به ۲۴ هزار و ۶۰۰ در اردیبهشت‌ امسال و ۲۴ هزار و ۷۰۰ تومان در خرداد افزایش یافته است.

قیمت برنج وارداتی ۷۸ درصد افزایش یافت

این در شرایطی است که افزایش قیمت برنج وارداتی در اردیبهشت در مقایسه با اردیبهشت ماه پارسال ۱۰۶ درصد گزارش شده بود و بیانگر کاهش تورم نقطه به نقطه این کالا است.

اما در رابطه با برنج ایرانی متوسط قیمت هر کیلو در خرداد ماه سال گذشته حدود ۲۵ هزار و ۹۰۰ تومان و در اردیبهشت‌ سال جاری ۳۶ هزار و ۱۰۰ و خرداد ماه ۳۶ هزار و ۸۰۰ تومان بوده که نشان می‌دهد این کالا در مقایسه با خرداد پارسال ۴۲.۳ درصد افزایش قیمت دارد.

این اولین بار نیست که شاهد تورم و گرانی کالاهای اساسی هستیم.

گرانی‌ها روز به روز ادامه دارد و با توجه به وضعیت اقتصادی عموم مردم، سبد غذایی به اجبار کوچک و کوچک‌تر می‌شود.

گوشت قرمز، مرغ، شکر، روغن، نان، میوه و سبزیجات و … همگی با تورم روبرو شده‌اند.

تولیدکنندگان گرانی مواد اولیه را یکی از دلایل گرانی محصول نهایی می‌دانند که آنها را مجبور به بالا بردن قیمت کالا می‌کند.

به نظر می‌رسد که این گرانی‌ها ادامه دارد و مسئولین هیچ مدیریت و برنامه‌ای برای کنترل آن ندارند.

مردم هم با این وضعیت اقتصادی مجبورند به حرف کارشناسان تلویزیون گوش بدهند و کالاهای اساسی را یکی یکی از سبد غذایی خود حذف کنند.

پایان پیام

نویسنده: ‌بیتا اشکانیان

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

خروج از نسخه موبایل