گلونی

ممنوعیت ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در اتحادیه اروپا آغاز شد

ممنوعیت ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در اتحادیه اروپا آغاز شد

ممنوعیت ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در اتحادیه اروپا آغاز شد

ممنوعیت ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در اتحادیه اروپا آغاز شد

به گزارش گلونی به نقل از کانال دکتر یونس شکرخواه شهروندان کشورهای عضو اتحادیه_اروپا شنبه ۳ ژوئیه (۱۲ تیر) برای همیشه با ظروف یکبار مصرف پلاستیکی خداحافظی کردند زیرا دستورالعمل مربوط به ممنوعیت تولید، خرید و فروش و کاربرد این محصولات که در سال ۲۰۱۹ تصویب شده بود، از امروز اجرایی شده است.

اقلام ممنوعه در این دستورالعمل شامل ده مورد از جمله بشقاب، لیوان و فنجان قهوه، کارد و چنگال و قاشق، نی نوشیدنی، گوش پاک‌کن و حتی چوب بادکنک است.

همچنین قطعاتی از جنس پلیمرهای مصنوعی که برای نگه داشتن فنجان قهوه و لیوان نوشیدنی به کار می‌روند از این پس در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا تولید و عرضه نخواهد شد.

ممنوعیت ظروف یکبار مصرف پلاستیکی

بسیاری از فعالان و متخصصان محیط زیست پلاستیک را قاتل طبیعت می‌دانند.

هرچقدر رفاه زندگی بشر در سال‌های اخیر بیشتر شده پلاستیک نقش موثرتری در زندگی روزمره انسان‌ها ایفا کرده است.

اما پیش‌بینی می‌شود که محیط زیست در آینده به سختی بتواند جان سالم از آلودگی‌های زباله‌های پلاستیکی به در ببرد.

براساس تخمین‌ها، ۸ تا ۱۲ میلیون تن زباله پلاستیکی از طریق ساحل و رودخانه‌ها وارد آب دریاها و اقیانوس‌ها و پس از آن موجب گرفتار شدن آبزیان در آن می‌شود.

آبزیان پلاستیک را به عنوان غذا می‌خورند که در نهایت مرگ آنها را به همراه دارد.

همچنین مواد پلاستیکی که به عنوان زباله دور انداخته و در مراتع و دشت‌ها پراکنده می‌شود علاوه بر نازیبا کردن چهره طبیعت، تلفات حیات وحش را در پی دارد.

پلاستیک‌ها در طبیعت تجزیه نمی‌شوند بلکه به ذرات ریز تبدیل و در خاک وارد منابع خاکی و در آب وارد بافت ماهیان و دیگر جانداران و در نهایت وارد چرخه غذایی انسان می‌شود که در طولانی مدت، مشکلاتی را برای سلامت انسان‌ها به همراه خواهد داشت.

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

خروج از نسخه موبایل