گلونی

وضعیت واکسیناسیون کرونا مطلوب است؟

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا: وضعیت واکسیناسیون مطلوب است!

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا: وضعیت واکسیناسیون مطلوب است!

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا: وضعیت واکسیناسیون مطلوب است!

به گزارش گلونی علیرضا رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن اعلام قرمز شدنِ ۹۲ شهر در کشور گفت: «واکسن کرونا برای همه مردم ایران رایگان است.

وضعیت واکسیناسیون مطلوب است و تا نیمه مرداد ماه گروه‌های سنی جدید هم برای انجام واکسیناسیون فراخوان خواهند شد».

همین جملات جناب سخنگو کافی است برای اینکه درک کنیم، مطلوب در قاموس مسئولان ستاد کرونا، با واژه‌نامه عامه مردم، زمین تا آسمان فرق دارد.

مدت‌هاست در حوزه واکسیناسیون جز رونمایی و گرفتن مجوز اورژانسی واکسن‌های مختلف داخلی، خبر تازه‌ای نیست.

آخرین خبرها مربوط می‌شود به تجمع سالمندان کشور که برای تزیق دوز دوم واکسن‌شان درمانده بودند و تصویر آن مامور نامحترم که پدران و مادران نگران‌مان را از میان صف و روی پله‌ها به پایین هل می‌داد.

وضعیت واکسیناسیون

در حالی که آقای وزیر بهداشت و عزیزان ستاد کرونا مشغول توییت زدن و دفاع کردن از ادبیات یکدیگر و به رخ جهان کشیدن مدیریت مطلوب‌شان هستند، فرزندان محروم این سرزمین، در کم برخوردارترین مناطق جنوب شرق کشور در نبود بیمارستان و بهداشت و حتی آب کافی، یکی پس از دیگری قربانی هجوم ویروس کووید دلتا می‌شوند.

آقای رئیسی همزمان با مطلوب خواندن شرایط واکسیناسیون که در مقایسه با همسایه شمالی یعنی ترکیه و در مقایسه با همسایه جنوبی یعنی امارات، عجیب به نظر می‌رسد، اعلام می‌کند: «تعداد مبتلایان به ویروس کرونا روزانه چشمگیر است.

در پیک‌های قبلی حداکثر بیمار کرونایی در هفته ۲۵۰ نفر بوده است و در حال حاضر و در پیک پنجم حدود ۲۹۷ نفر در هفته مبتلا به کرونا ثبت شده است که روزانه حدود ۴۰ نفر است».

آیا منظور از واکسیناسیون مطلوب، این آمارهای تکان‌دهنده است؟

سخنگوی ستاد کرونا چطور با وجود جان باختن ۸۴ هزار و ۶۲۷ نفر بیمار کرونایی در کشور در حالی که سرعت واکسیناسیون را در کشورهای همسایه و همتای ایران می‌داند، از وضعیت مطلوب واکسیناسیون می‌گوید؟

حالا که به تعداد کافی برند خارجی و همچنین داخلی برای مهار ویروس کرونا وجود دارد، چه کسی جز ستاد کرونا باید پاسخگوی افزایش آمار ابتلا و مرگ و میر و خیز تازه ویروس در کشور باشد؟

پایان پیام

نویسنده: آرزو قدوسی

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

خروج از نسخه موبایل