گلونی

وقوع ۱۱ فقره آتش سوزی در میانکاله و مازندران از اول سال تاکنون

وقوع ۱۱ فقره آتش سوزی در میانکاله و مازندران از اول سال تاکنون

وقوع ۱۱ فقره آتش سوزی در میانکاله و مازندران از اول سال تاکنون

وقوع ۱۱ فقره آتش سوزی در مناطق مازندران از اول سال تاکنون

11 فقره آتش‌سوزی از اول سال 1400 تاکنون در پناهگاه حیات وحش میانکاله، جنگل‌های آمل و نوشهر به وقوع پیوست که با تلاش محیط‌بانان به‌طور کامل مهار شد.

به گزارش گلونی به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، علی اکبر یداللهی معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با اعلام این خبر افزود: «از اول سال 1400 تا کنون هزار مترمربع از جنگل‌های آمل و نوشهر دچار حریق شدند که با حضور به موقع محیط‌بانان منطقه، آتش‌سوزی بطور کامل مهار شد».

وی ادامه داد: «9 مورد آتش‌سوزی نیز در پناهگاه حیات وحش میانکاله رخ داد که مجموعا 5 هکتار از اراضی این پناهگاه دچار حریق شد که با حضور محیط‌بانان مستقر در پناهگاه حیات وحش میانکاله، آتش‌سوزی‌ها مهار شد».

وی علت عمده این آتش‌سوزی‌ها را در دست بررسی و عمدتاً با منشاء انسانی اعلام کرد و افزود: «در آتش‌سوزی‌های اخیر در پناهگاه حیات وحش میانکاله 60 درصد سازیل و 40 درصد انارستان دچار حریق شد».

وقوع ۱۱ فقره آتش سوزی در مناطق مازندران

یداللهی ادامه داد: «با توجه به عدم تخصیص اعتبار برای احداث پایگاه اطفاء حریق در پناهگاه حیات وحش میانکاله، یک دستگاه لودر به صورت استیجاری به همراه دو دستگاه خودروی آتش نشانی  جهت اطفاء حریق در پاسگاه مرکزی میانکاله مستقر شده است».

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران افزود: «با توجه به پیگیری‌های زیاد این اداره کل جهت خرید یک دستگاه لودر، متاسفانه همچنان بعد از 3 سال هیچ اعتبار استانی و ملی به این امر اختصاص داده نشده است».

وی گفت: «با پیگیری‌های مجدانه این اداره کل و به منظور اطفاء حریق در جنگل‌های تحت مدیریت محیط زیست مازندران و حتی کمک به اطفاء حریق در خارج از این مناطق، برای اولین بار، پایگاه اطفاء حریق در مرکز و شرق استان، در ضلع شمالی پناهگاه حیات وحش سمسکنده ساری در حال احداث و برای ایجاد زیر‌ساخت‌های آن، مبلغ 18 میلیارد ریال تامین و از منابع ملی ابلاغ شده است».

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با ابراز گلایه از دستگاه‌های ذی‌ربط در خصوص عدم همکاری با این اداره کل در خصوص احداث پایگاه اطفاء حریق در مرکز استان گفت: «علی‌رغم پیگیری‌های زیاد این اداره کل، متاسفانه برخی از ادارات مرتبط، همکاری لازم را جهت آغاز عملیات اجرایی پایگاه اطفاء حریق مذکور ندارند و بیم آن می‌رود که با این روند، همچنان شاهد عدم استقرار زیر ساخت برای تجهیزات اطفاء حریق در استان باشیم».

یداللهی در پایان اظهار امیدواری کرد: «تا در صورت همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط و ایجاد زیرساخت و استقرار تجهیزات لازم در پایگاه اطفاء حریق در پناهگاه حیات وحش سمسکنده ساری، می‌توان به اقدام به موقع جهت اطفاء احتمالی حریق در جنگل‌ها و مراتع استان، امیدوار بود».

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

خروج از نسخه موبایل