گلونی

کتاب انقلاب فرانسه و انقلابی که از یک حادثه ایجاد نمی‌شود

کتاب انقلاب فرانسه و انقلابی که از یک حادثه ایجاد نمی‌شود

کتاب انقلاب فرانسه و انقلابی که از یک حادثه ایجاد نمی‌شود

کتاب انقلاب فرانسه و انقلابی که از یک حادثه ایجاد نمی‌شود

به گزارش گلونی در این دوره بر اساس تاثیر روشن فکران مردم به خصوص مردم منطقه اروپا نقش بیشتری در سرنوشت خود داشته باشند و علیه نظام‌های سلطنتی مطلقه به مبارزه پرداختند.

نویسنده در این کتاب از سال 1788 تا 1799 درست دوره‌ای که لوئی شانزدهم، پادشاه وقت فرانسه پارلمان‌ها را تعطیل کرد تا زمانی‌که ناپلئون بناپارت به قدرت رسید را نگاشته است.

اما در این بخش به این علت که به انقلاب فرانسه می‌پردازد و قطعا هر انقلابی به یک باره از یک حادثه ایجاد نمی‌شود بهتر بود به سال‌های حکومت و همچنین شیوه حکمرانی لویی شانزدهم و حتی لویی پانزدهم در ابتدا به شکل جزیی‌تر پرداخته می‌شد چون انبار باروت یک انقلاب به یک‌باره ایجاد نمی‌شود بلکه در مدت زیادی این انبار جمع شده و با یک حادثه باعث تغییر جامعه می‌شود.

البته ذکر این نکته واجب است که کورزین در پیش گفتار خلاصه‌ای برای کتابش نوشته است که در آن ذهن خواننده را برای مواجهه با انقلابی آماده می‌کند.

در نگارش هر نوع کتابی به خصوص کتاب تاریخی نویسنده در آغاز کتاب تمام وقایع این دوران را به صورت گاه شمار آورده است و به خواننده این امکان را می‌دهد که فقط با مطالعه‌ چند صفحه اطلاعات کلی در باب انقلاب فرانسه کسب کند.

کورزین در پس‌گفتار کتاب انقلاب فرانسه به بررسی تحلیلی نتایج این دوره‌ تاریخی پرداخته است.

نویسنده در پایان کتاب، منابعی را معرفی کرده است تا خواننده‌ علاقه‌مند بتواند به جزئیات بیشتری درباره‌ این رویداد تاریخی بسیار مهم و اثرگذار دست پیدا کند.

نویسنده در نوشتن کتاب بی‌طرفی را رعایت کرده و با تکیه بر منابع و مدارک معتبر اقدام به نگارش کتاب کرده است. کتاب انقلاب فرانسه نوشته فیلیس کورزین کتاب جامعی است که می‌تواند این دوران را برای خواننده‌ علاقه‌مند به تصویر بکشد.

این کتاب را آنلاین مطالعه کنید

پایان پیام

نویسنده: فاطمه نصیری راد

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

خروج از نسخه موبایل