آنتوانت دو سنت اگزوپری و پرواز به سوی شازده کوچولو

آنتوانت دو سنت اگزوپری و پرواز به سوی شازده کوچولو

آنتوانت دو سنت اگزوپری شهریار کوچک زرد مو را خلق کرد یا شازده معروف قصه‌ها موجب شد، نویسنده‌ای که امروزه می‌شناسیم و دوستش می‌داریم خلق شود؟

به گزارش گلونی گاهی رابطه نویسنده و اثر چنان تنگاتنگ و در هم آمیخته است که نمی‌توان آن دو را از هم جدا کرد یا گفت کدام یک خالق دیگری است.

این در هم آمیختگی تا به حدی است که وقتی در ۳۱ ژوئن سال ۱۹۴۴ هواپیمای اگزوپری سقوط می‌کند، ذهن همه ما اینطور متصور می‌شود که ماجرای این سقوط یک ماجرای ساختگی است و آنتوانت ما را ترک کرده تا به سوی شازده کوچک خود برود.

اگزوپری در سال ۱۹۴۳ شازده کوچولو را با الهام از اتفاقی واقعی چاپ کرد و این کتاب توانست عنوان پرفروش‌ترین کتاب داستانی قرن بیستم را به خود بگیرد.

آنتوانت دو سنت اگزوپری در شهر لیون فرانسه به دنیا آمد و راه خود را در نیروی هوایی همان کشور یافت و خیلی زود به یکی از چیره‌دست‌ترین هوانوردان ارتش فرانسه تبدیل شد.

او در طول پروازهای خود با جوامع و ملت‌های گوناگونی برخورد داشت و از هر کدام بسیار یاد گرفت و نکته‌های یاد گرفته شده را در نویسندگی استفاده کرد. اما هیچ‌کدام یک انسان‌ها، جوامع و اقوام برای او جذاب‌تر و به یادماندنی‌تر از آن پسری که در آفریقا دید، نبود.

درست مانند داستان شازده کوچولو زمانی که هواپیمای خلبان خراب می‌شود، او به ناچار در جایی در آفریقا فرود می‌آید و در آن میان پسرکی را می‌بیند که با همه فرق داشته و دارد.

این پسر سوال‌هایی مطرح می‌کند که اساس داستان شازده کوچولو را تشکیل می‌دهد و بسیار قابل تامل و تعمق است.

دست آخر هواپیمای این نویسنده محبوب در سال ۱۹۴۴ سقوط کرد و در آن زمان که بحبوحه جنگ جهانی دوم بود، آلمان‌ها به قتل او متهم شدند.

اما چندی بعد با پیدا شدن لاشه هواپیما مشخص شد که احتمال زیاد نقص فنی موجب چنین اتفاقی شده است و در این بین عده‌ای از مردم می‌گفتند که آنتوانت به پیش شازده کوچک خود بازگشته است.

پایان پیام

نویسند: کیمیا قنبری

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 233537 ساعت خبر : 4:21 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=233537
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات