اساطیر اروپای شمالی قهرمان هایی که به سینما راه یافتند

اساطیر اروپای شمالی قهرمان‌هایی که به سینما راه یافتند

به گزارش گلونی در بین اساطیر جهان اساطیر مربوط به اروپای شمالی کمتر شناخته شده‌اند. هرچند منابع اندکی از اساطیر شمال اروپا باقی مانده است و دانش امروزه ما تنها متکی به چند منبع محدود است اما شکی نیست که در بین این اقوام اسطوره‌ها و ایزدان اهمیت بسزایی داشتند.

پس از سقوط امپراتوری روم در سده ۵ میلادی قبایل ژرمن در شمال اروپا در قلمرو‌هایی که قبلاً متعلق به رومی‌ها بود، ساکن شدند.

زبان آن‌ها نیای زبان‌های انگلیسی، هلندی، آلمانی، دانمارکی، فنلاندی، سوئدی، ایسلندی و نروژی است.

این اقوام توانستند دین و اساطیر منحصر به فرد خود را نیز به آن مکان منتقل کنند.

آمدن مسیحیت به سرزمین اصلی اروپا و انگلستان باعث شد که مدارک بسیار کمی از باورهای باستانی این ناحیه بر جای بماند در نتیجه امروزه ما برای بررسی این باورها باید به اسکاندیناوی و ایسلند مراجعه کنیم چراکه مسیحیت خیلی دیرتر به این دو سرزمین رسید.

معروت‌ترین ایزدان شمال اروپا ادین، ثور، لوکی بالدر و فریال نام دارند و البته بعضی از این خدایان از شخصیت‌های مبهمی برخوردارند مانند خدای تیر ایزد دلاور جنگ.

اسطوره‌های این منطقه مربوط به جنگ و ستیزهای بین ایزدان و غولان است در این اسطوره‌ها غول‌ها نماد آشوب و ایزدان معرف دائمی انضباط هستند.

اساطیر اروپای شمالی اغلب در پرستش‌گاه‌‌هایی چون پرستش‌گاهی آپسالای سوئد پرستیده می‌شدند و مردم از این خدایان و اساطیر می‌آموختند که در بزنگاه‌های زندگی چطور باید عمل کنند.

پرستش این ایزدان از چند طریق صورت می‌گرفت؛ پرستش تندیس‌ها و مجسمه‌های ثور، اودین و فریر در پرستش‌گاهی چون پرستش‌گاه آپسالای سوئد همراه با تقدیم قربانی‌های انسانی و هم چنین پیشکش خوراکی در درختزارها، صخره‌ها و تخته سنگ‌ها.

امروزه اساطیر مناطق اروپای شمالی توانسته‌اند، به سینماها راه پیدا کنند و خدایانی چون ثور، اودین و لوکی و همچنین آزگارد، قلعه ایزدان، به روی پرده سینمایی راه پیدا کرده‌‌اند. و دنیای سینما آن‌ها را در زمره نمایش‌های ابرقهرمانی قرار داده است.

پایان پیام

نویسنده: کیمیا قنبری

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 233974 ساعت خبر : 12:42 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=233974
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات