بیوگرافی حمیدرضا صدر و اطلاعات او از فوتبال

بیوگرافی حمیدرضا صدر و اطلاعات او از فوتبال

به گزارش گلونی حمیدرضا صدر زاده‌ ۳۰ فروردین ۱۳۳۵ نویسنده، منتقد سینما و مفسر فوتبال بود که معمولاً به عنوان کارشناس فوتبال به برنامه‌های صدا و سیما دعوت می‌شد.

حمیدرضا صدر به دلیل طرز بیان منحصربه‌فرد و دانش فوق‌العاده‌اش در زمینه فوتبال مورد توجه فوتبال دوستان ایرانی بود. او در ایران و انگلستان تحصیل کرد و دانش‌آموخته‌‌ کارشناسی اقتصاد و کارشناسی‌ارشد شهرسازی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران و مقطع دکترا از دانشگاه لیدز بریتانیا بود.

صدر در اکثر برنامه‌های زنده فوتبال در شبکه سوم سیما حضور داشت. او هم‌چنین در برنامه آن سوی نیمکت در شبکه ورزش به عنوان کارشناس شرکت می‌کرد. همچنین، وی در مستند تاریخچه شهرآورد فوتبال ایران ساخته‌ ‌مزدک میرزایی به عنوان کارشناس کار کرده است.

اگر چه صدر درباره‌ تاریخ فوتبال اطلاعات زیادی ارائه می‌داد، به گفته خودش نسبت به دیدگاه بازیکنان و مربیان حرفه‌ای فوتبال، در سیاره دیگری به سر می‌برد و بعضی از کارشناسان با تحلیل‌های فنی او موافق نبودند.

بیوگرافی حمیدرضا صدر

او هم‌چنین کارشناس سینما و منتقد فیلم بود که در نشریه هفت به مدتی طولانی می‌نوشت و در ستون هنری شرق و ستون تحلیل سینمای جهان بانی‌فیلم مقالات خود را چاپ می‌کرد. وی همچنین در برنامه‌های تماشاخانه ایرانشهر شرکت داشت.

صدر در گذشته نیز، در ماهنامه‌ سینمایی فیلم، تحلیل روز سینمای جهان را انجام می‌داد و به همین خاطر تحلیل‌ها و نقدهایش در جشنواره فیلم لندن شناخته می‌شود.

در تیرماه امسال برای بار نخست خبر ابتلای صدر به بیماری سرطان رسانه‌ای شد.

دختر او با اعلام خبر ابتلای پدرش به بیماری سرطان بیان داشت که او قریب به سه سال بوده است که با این بیماری دست ‌و پنجه نرم می‌کرده است.

در مقطعی از ابتلا به بیماری وضعیت وی رو به وخامت گذاشت و بابت همین موضوع و عدم کشش بدن، شیمی‌درمانی او به تشخيص دكتر امير مهزيار قهوه‌چى درستكار زنجانى متوقف شد و سرانجام وی در صبح روز ۲۵ تیر ۱۴۰۰ براثر بیماری سرطان درگذشت.

روحش شاد و یادش گرامی.

صدر روی سکوهاست

پایان پیام

نویسنده: هانیه شریعتی

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 236094 ساعت خبر : 3:22 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=236094
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات