تجهیز انجمن پاکو در سروآباد کردستان

تجهیز انجمن پاکو در سروآباد کردستان

گلونی در ادامه کمک‌های نقدی شما برای طبیعت در چارچوب پویش کمک به زاگرس این بار به سراغ انجمن پاکو کردستان رفته است.

چراغ شارژی، کوله پشتی، لیزر، جعبه کمک‌های اولیه، عینک، دمنده هوا، شن کش، تبر کوچک و دستکش جوشکاری از جمله تجهیزاتی است که در اختیار این انجمن قرار گرفته است.

برای خرید این وسایل ۱۷ میلیون و پانصد هزار تومان از محل کمک‌های مردمی هزینه شده است.

با شروع فصل گرما و گرمای شدیدی که تابستان ۱۴۰۰ در پیش دارد، احتمال شیوع بیماری‌ها، مرگ و میر حیات وحش، کاهش زاد و ولد و ناتوانی حیوانات در نگهداری از بچه‌هایشان را دو چندان می‌کند.

از طرفی آتش سوزی به حیوانات محدود نشده و با سوختن پوشش گیاهی، گونه‌های ارزشمند گیاهی نیز از بین می‌روند و فرصت احیا وجود نخواهد داشت.

کمک به انجمن‌های زیست محیطی و تجهیز آنها می‌تواند از میزان خسارات بکاهد که انجمن پاکو در شهر سروآباد کردستان یکی از این انجمن‌هاست.

گفتنی است از مساحت ۱۲۰ هزار کیلومتری شهرستان سروآباد نیز ۵۷ هزار هکتار آن را منطقه حفاظت شده کوسالان و شاهو، ۱۲ هزار هکتار آن را اراضی ملی و ۵۱ هزار هکتار را اراضی کشاورزی و باغی تشکیل می‌دهد.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و اورامان و جمعیتی افزون بر ۵۲ هزار نفر در فاصله ۹۰ کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

کمک به سازمان‌های مردم نهاد و تجهیز گروه‌های بومی دوست‌دار طبیعت می‌تواند در کنار کمک به اطفای حریق امکان ساخت آبشخور، توزیع علوفه، تهیه منبع یا لوله‌های انتقال آب، درختکاری و بوته کاری و … ، را فراهم کند.

با در اختیار قرار دادن تجهیزات اطفای حریق، دستگاه‌های دمنده و آتشکوب در اختیار انجمن‌های محلی، می‌توان امیدوار بود که سروآباد کردستان کمتر از گذشته، از آتشسوزی و خشکسالی و … آسیب ببینند.

پایان پیام

کد خبر : 233583 ساعت خبر : 11:00 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=233583
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات