ثبت رکورد جدید بیشینه دمای هوا در پلدختر

ثبت رکورد جدید بیشینه دمای هوا در خرداد ماه نسبت به بلند مدت

مدیر کل هواشناسی لرستان از ثبت دمای ۴۶.۲ درجه در ۲۸ خرداد ماه در پلدختر خبر داد که رکورد خرداد ماه ۱۳۸۹ را شکست.

به گزارش گلونی به نقل از روابط عمومی هواشناسی لرستان بهروز مرادپور مدیر کل هواشناسی لرستان با بیان اینکه در خرداد ماه امسال شاهد ثبت رکورد جدید بیشینه دما در ایستگاه هواشناسی پلدختر نسبت به بلند مدت بودیم گفت:

«میانگين دمای استان در خرداد ماه سال ۱۴۰۰ برابر ۲۵.۱ درجه سلسیوس بود که نسبت به دوره آماری بلندمدت ۲.۲ درجه سلسیوس افزایش را نشان می‌دهد. همچنین طی این مدت میانگین دماهای کمینه و بیشینه استان نسبت به بلند مدت به ترتیب ۱.۳ و  ۳ درجه سلسیوس افزایش داشته‌اند».

وی در ادامه اظهار داشت: «خنک‌ترین شهر استان در این ماه  الشتر با میانگين دمای ۲۰.۲ درجه سلسیوس و گرم‌ترین شهر استان، پلدختر با میانگين دمای ۳۴.۱ درجه سلسیوس بوده‌اند. همچنین بالاترین میانگین دمای بیشینه و پایین‌ترین میانگین دمای کمینه طی خرداد ماه ۱۴۰۰ به ترتیب برای ایستگاه‌های پلدختر به میزان ۴۱.۷ درجه سلسیوس و ایستگاه الشتر به میزان  ۷.۷ درجه سلسیوس به‌دست آمده‌اند».

مرادپور در پایان گفت: «بر اساس آمار ثبت شده در مرکز آمار اداره کل هواشناسی استان بیشینه مطلق دما طی خرداد ماه ۱۴۰۰ به مقدار ۴۶.۲ درجه سلسیوس در روز ۲۸ خرداد ماه از ایستگاه پلدختر گزارش شده است که منجر به ثبت رکورد جدید این کمیت در طی دوره آماری شد. این در حالی است که رکورد بیشینه دمای ثبت شده در طول دوره آماری بلندمدت طی خرداد ماه تا قبل از امسال برابر با ۴۵.۶ درجه سلسیوس می‌باشد که در  ۲۵ خرداد ماه ۱۳۸۹ از همین ایستگاه گزارش شده است.

ضمنا طی خرداد ۱۴۰۰ ، کمینه مطلق دمای استان به میزان ۴.۷ درجه سلسیوس در روز ۲۴ خرداد در ایستگاه هواشناسی الشتر، همچنین کم‌ترین دما طی این ماه در طول دوره آماری بلندمدت از همین ایستگاه به میزان ۴ درجه سلسیوس در تاریخ پنجم خرداد ماه سال ۱۳۸۹ گزارش و ثبت شده است».

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 236839 ساعت خبر : 10:51 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=236839
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات