حسین حاج حسنی از دوستداران طبیعت در مقابله با حریق زاگرس جان باخت

حسین حاج حسنی از دوستداران طبیعت در مقابله با حریق زاگرس جان باخت

به گزارش گلونی طبق اخبار در صفحه صالح سروستانی، یکی از دوست‌داران طبیعت در مواجهه با آتش جنگل‌های زاگرس در کوه‌های میانکوه چهارمحال و بختیاری جان باخت.

حسین حاج حسنی از عشایر منطقه در روز یکشنبه بیستم تیرماه ۱۴۰۰ همراه سایر افراد و برای دفع حریق به منطقه رفته بود و زبانه‌های آتش درطبیعت او را به کام خود کشید.

این اولین بار نیست که آتش سوزی‌های زاگرس باعث گرفتن جان انسان‌ها می‌شود و متاسفانه در سال‌های گذشته نیز شاهد چنین حوادثی بوده‌ایم.

افراد در برخی مناطق صعب‌العبور که نیروی آموزش‌دیده وجود ندارد، گاه این‌طور در میان آتش گیر می‌افتند.

بارها هشدار داده شده است که افراد بدون لباس و امکانات مناسب و بدون آموزش، نباید اقدام به اطفای حریق کنند اما گاه نمی‌شود که کاری نکرد و این گونه است که جان عاشقان طبیعت به خطر می‌افتد.

قبل از شروع فصل گرما، بسیاری از فعالان محیط زیست، احتمال وقوع آتش سوزی در این مناطق را داده بودند. اما برای پیش‌گیری از آتش‌سوزی نه فقط برنامه‌ریزی مناسبی نشد، بلکه تجهیزات مناسبی نیز در اختیار فعالان و دوست‌داران محیط زیست قرار نگرفت.

همین عوامل باعث می‌شود تا جان گروه‌های امدادی و افراد محلی این مناطق به خطر بیفتد و برای نجات جنگل‌های ارزشمند و حفظ میراث طبیعی، افراد زیادی دچار خسارت شوند.

گفتنی است بخش میانکوه از بخش‌های شهرستان اردل است که تا شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۱۵۰ کیلومتر و تا اردل مرکز شهرستان ۸۰ کیلومتر فاصله دارد.

اخبار بیشتر از آتش سوزی‌ها را بخوانید

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 235247 ساعت خبر : 4:14 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=235247
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات