خسارت قطع برق را چطور و از کجا بگیریم؟

خسارت قطع برق را چطور و از کجا بگیریم؟

به گزارش گلونی مدیرکل امور مشتریان شرکت توانیر از پرداخت خسارات تجهیزات مشترکین برق ناشی از اعمال خاموشی‌ها، از طریق سامانه بیمه توانیر خبر داد.

عبدالامیر یاقوتی در گفت و گویی تلویزیونی، با بیان اینکه مشترکین خانگی می‌توانند با مراجعه به این سامانه خسارات را اعلام کنند، افزود: «شرکت توانیر طبق قرارداد منعقد شده با شرکت بیمه خسارات ناشی از خاموشی‌ها را به مشترکین پرداخت خواهد کرد».

وی با اشاره به اینکه هزینه پرداختی به مشترکین از بخشی از بهای برقی است که از قبوض مشترکین دریافت می‌شود گفت: «برق به تنهایی سبب سوختن تجهیزات نمی‌شود، اما در کاهش طول عمر آن تاثیرگذار است، اگر در مواردی اعمال این خاموشی‌ها سبب خسارات به وسایل شود بیمه توانیر هزینه آن را پرداخت خواهد کرد».

یاقوتی افزود: «انتظار می‌رود طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده خسارات سال ۱۴۰۰ تا پایان شهریورماه پرداخت شود».

خسارت قطع برق

یکی از آیتم‌های قبوض برق حق بیمه است که رقمی معادل ۱۰۰ تومان در ماه از مشترکان شهری و ۵۰ تومان در ماه از مشترکان روستایی اخذ می‌شود تا اگر حادثه‌ای برای وسایل برقی ایجاد شد افراد بتوانند خسارت خود را از بیمه دریافت کنند.

در حال حاضر بیش از ۳۵ میلیون مشترک برق در کشور وجود دارند که ماهانه به طور میانگین مبلغی حدود ۳.۵ میلیارد تومان به عنوان حق بیمه در قبض برق پرداخت می‌کنند.

برای خسارت وارده به تجهیزات به استثنای مشترکین تجاری نیاز به ارائه مدرک فاکتور فروشگاه یا تعمیرگاه مجاز (با مهر و امضا)، گزارش معتمد محل یا نیروی انتظامی (در صورت وجود) و برای خسارت آتش‌سوزی نیاز به ارائه تصویر محل حادثه (۲عدد)، تصویر گزارش آتش‌نشانی، تصویر گزارش کلانتری، تصویر پرونده کامل دادگاه (در صورت وجود) خواهید داشت.

طبق اعلام شرکت توانیر، برای خسارت تجهیزات حداکثر ۱۲۱ میلیون و ۲۸۰ هزار ریال، آتش‌سوزی و انفجار حداکثر چهار میلیارد و ۱۶۹ میلیون ریال، غرامت فوت حداکثر چهار میلیارد و ۵۴۸ میلیون ریال، غرامت نقص عضو حداکثر سه میلیارد و ۳۲ میلیون ریال و هزینه پزشکی حداکثر سه میلیارد و ۲۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال تعلق می‌گیرد.

به عبارت ساده‌تر اگر بتوانید پس از طرح شکایت به شرکت توانیر ثابت کنید که وسیله برقی مثلا یخچال ۵۰ میلیونی یا کولر گازی ۲۰ میلیونی شما به دلیل نوسان و خاموشی‌های اخیر، آسیب دیده، حداکثر ۱۲ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان خسارت قطع برق به شما پرداخت خواهد شد که این مبلغ هم تجربه به خیلی از مشترکان ثابت کرده یک حالت رویایی است!

مدارک عمومی شامل برای این کار تصویر آخرین قبض پرداختی مشترک (مصرف کننده) یا تصویر صورت حساب پیامکی آخرین قبض، تصویر کپی کارت ملی مشترک (مصرف کننده)، تصویر اجاره‌نامه یا سند مالکیت محل خسارت است.

پایان پیام

نویسنده: آرزو قدوسی

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 234440 ساعت خبر : 1:02 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=234440
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات