دانلود آلبوم عدم از مسعود رضایی با بهترین کیفیت

دانلود آلبوم عدم از مسعود رضایی با بهترین کیفیت

در این آلبوم سه‌تار بار اصلی ملودیک را بر عهده دارد و اغلب با تنبکِ نوید افقه و عودِ شهرام غلامی همراهی می‌شود.

دانلود آلبوم عدم

این اثر را دانلود کنید

به گزارش گلونی در این اثر جایگاه سازها با توجه به نیاز به آن صدای خاص تعریف شده و استفاده از یک ساز که مسعود رضایی آن را می‌نوازد، در این مجموعه دلیلی بر حضور بی‌وقفه آن ساز در تمامی قطعات نگشته که شاید بتوان این امر را از نکات نمایان «عدم» قلمداد کرد.

«عصیان» نقطه‌ آغازین این روایت است که گویا با عصیانی که مادام در آهنگ‌ساز تکرار می‌شود ارتباط مستقیم دارد. این قطعه به فضای آواز دشتی، سپس دستگاه همایون و در انتها دستگاه شور نزدیکی محسوسی دارد و تنوع ریتمیک جزو نکات اثرگذار این قطعه به حساب می‌آید؛ ولی به گفته‌ صاحب اثر چهارچوب‌ها و قواعد موسیقی ردیف دستگاهی سهمی در این اثر ندارند با هدف دست‌یابی به فضایی سیال و رها.

کار با «پریشانی» که دو نوازی سه‌تار و گیتار الکتریک است ادامه پیدا می‌کند و به «پاییز سرد» می‌رسد که همنوازی سه‌تار است و تمبک که قالبی ریتم محور دارد و معرف ملودی‌هایی است با جنسی کمتر شنیده.

«مالیخولیا» قطعه‌ چهارم است که فضایی وهم آلود با تکیه بر موتیفی تکرار شونده به وجود آورده است و گویا جنونی ذاتی در این قطعه سعی در ابراز وجود دارد.

«اسیر» دونوازی سه‌تار و گیتار الکتریک است که برخوردی متفاوت با حال‌و‌هوای آواز اصفهان است. غم اسارت شاید مفهومی باشد پررنگ و گویا که این قطعه به آن پرداخته است.

مجموعه با «شکست» به حرکت خود ادامه می‌دهد که مزه‌ای دارد خاکستری. اتفاقی که در این قطعه افتاده را شاید بتوان شکستی دانست که با پویایی سعی در تلافی آن می شود، ولی مقصد مجدد به نقطه‌ نخست یعنی «شکست» می‌رسد.

«بدرود دنیای بی رحم» نام قطعه‌ هفتم این مجموعه است. هویداست که دنیای کنونی آهنگ‌ساز با دنیایی زیبا فاصله‌ای بسیار دارد و او خداحافظی با آن را اشارت می‌کند.

جریان در انتها به «تولدی دیگر» می‌رسد که تکنوازی سه‌تار است و می‌تواند حاوی امیدی باشد در پایان مسیری نه چندان دلپذیر.

با دانلود قانونی حقوق مادی و معنوی اثر را رعایت کنیم.

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 233895 ساعت خبر : 3:15 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=233895
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات