محیط بان رضا خسروی درگذشت

محیط بان رضا خسروی درگذشت

به گزارش گلونی به نقل از دیده‌بان محیط زیست ایران محیط‌بان رضا خسروی که پنجم خردادماه توسط شکارچیان آهو در پارک ملی قمیشلو به‌صورت وحشیانه‌ای از ناحیه سر، صورت و گردن مورد ضرب‌وجرج قرار گرفته بود، بعد از ظهر امروز پس از حدود یک‌ماه‌ونیم تحمل درد و رنج ناشی از صدمات وارده به مغز، جان خود را از دست داد.

این محیط‌بان شریف بیش از ۲۹ سال حفاظت از پارک ملی قمیشلوی اصفهان، خالصانه خدمت کرده بود و تا پایان امسال بازنشسته می‌شد.

ضربات وحشیانه‌ای که شکارچیان با چماق بر سر و صورت این محیط‌بان مظلوم وارد کرده بودند باعث شکستگی جمجمه و بینی و بروز آسیب‌های فراوانی به وی شده بود.

محیط‌بان خسروی از روز حادثه تاکنون تحت درمان بوده و توانایی بازگشت به محل کار خود را نداشته است.

شرایط جسمی مرحوم خسروی از چند روز قبل رو به وخامت گذاشته و دچار خونریزی در ناحیه هر دو چشم ‌و تاری در بینایی شده بود. متاسفانه این محیط‌بان شریف بعد از ظهر امروز به دیار باقی شتافت.

هر دو ضارب محیط‌بان خسروی پس از این حادثه دستگیر شدند.

محیط‌بان رضا خسروی باوجود اینکه چندماه دیگر بازنشسته می‌شد، همانند سی‌سال خدمت صادقانه‌اش، دست از تلاش و فداکاری برای نجات آهوان قمیشلو برنداشت.

ماجرای درگیری و ضرب‌وشتم وحشیانه محیط‌بان خسروی چه بود؟

عصر روز چهارشنبه پنجم خردادماه، یکی از نیروهای محیط زیست پارک ملی قمیشلو اصفهان حین گشت‌زنی متوجه یک دستگاه موتورسیکلت با دو سرنشین شد که در حال پروژکتورکشی برای شکار آهو بودند.

محیط‌بان رضا خسروی جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شده و به تعقیب آنان می‌پردازد. متخلفین حین فرار با سرعت زیاد تعادل موتورسیکلت را از دست داده و به‌زمین می‌خورند. محیط‌بان خسروی به شکارچیان رسیده و سوییچ‌ موتورسیکلت آن‌ها را برمی‌دارد.

در این لحظه دو شکارچی به محیط‌بان حمله‌ور شده، وی را به‌شدت مورد ضرب‌وشتم قرار داده و با موتورسیکلت محیط زیست فرار می‌کنند.

پس از این ماجرا محیط‌بان مجروح توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شده و تحت مداوا قرار می‌گیرد.

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 234960 ساعت خبر : 11:54 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=234960
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات