شهربازی های غیر استاندارد تهران را بشناسید

شهربازی های غیر استاندارد تهران را بشناسید

به گزارش گلونی صنعت شهربازی و خانه‌های بازی، یک صنعت شادی آفرین است که در صوت رعایت نشدن استانداردها و نکات ایمنی می‌تواند، خطرساز و حادثه‌آفرین باشد.

در همین راستا، مدیرکل استاندارد استان تهران از پلمب ۴۴ شهربازی در سال جاری خبر داد و گفت: «از ابتدای سال تاکنون، بیش از ۱۰۰۰ مورد بازرسی از تجهیزات بازی استان انجام و ۸۰۵ تجهیز پلمب شد».

محمودرضا طاهری، مسئول روابط عمومی اداره ‌کل استاندارد استان تهران، با اشاره بر اجرای طرح تابستانه نظارت بر تجهیزات بازی و شهربازی‌ها، گفت: «با وجود اطلاع‌رسانی‌های مکرر اداره‌کل، مبنی بر ممنوعیت بهره‌برداری از تجهیزات بازی بدون مجوز استاندارد، همچنان شاهد فعالیت این تجهیزات و قصور بهره‌برداران آن هستیم».

این مقام مسئول با اشاره به اینکه به شهربازی‌های بدون مجوز، اخطار و فرصت برای رفع نواقص تجهیزاتشان داده‌ شده، اظهار کرد: «اسامی شهربازی‌هایی که تاکنون اقدام موثری برای اخذ مجوز استاندارد نکرده‌اند شامل: رفاه اتوبان یاسینی، بوستان میعاد در منطقه ۵، روبوکیدز باغ کتاب، مرکز خرید ایده‌آل خیابان امین الملک، نرگس تهرانسر و بازیکده خانواده حکیمیه در شهر تهران، امیرکبیر شهریار، شادان پارس خاوران و معلم در پاکدشت است».

شهربازی های غیر استاندارد تهران را بشناسید

استاندارد وسایل بازی موجود در زمین‌های بازی و شهربازی‌ها، استاندارد اجباری بوده و گواهینامه اجباری برای آن‌ها بر اساس استانداردهای ملی برای کف‌پوش، فاصله برخورد، جنس وسایل استفاده شده و … است.

برای دریافت گواهی استاندارد تجهیزات بازی، شهرداری‌ها و بهره‌برداران باید درخواست بازرسی بدهند.

این بازرسی‌ها تا برطرف شدن آخرین عدم تطابق استاندارد ادامه خواهد داشت.

مسئولیت حوادث و عواقب حقوقی ناشی از استفاده، راه‌اندازی و بهره‌برداری از تجهیزات شهربازی‌های غیر استاندارد، بر عهده مسئولان آن بخش‌هاست.

متاسفانه بهره برداران وسایل بازی خود را بیمه و مجوز بهره برداری از شهرداری‌ها را اخذ می‌کنند، و نگران بروز حادثه نیز نیستند چون بیمه‌ها هر گونه خسارات احتمالی را پرداخت کرده و بهره‌بردار متضرر نمی‌شود.

به دلیل مصرفی بودن وسایل بازی و استفاده مکرر از آنها، این دستگاه‌ها باید در بازه‌های زمانی مشخص تحت تعمیرات فنی قرار بگیرند تا از خطر ساز شدن آنها جلوگیری شود.

پس از اخذ مجوز و استاندارد بهره‌برداری معمولا این امر نیز مورد غفلت و بی‌توجهی قرار گرفته و در برخی موارد دستگاه‌های با وجود داشتن مجوز استاندارد، بر اساس اعلام نظریه بازرسان استاندارد، جز گروه خطرساز قرار می‌گیرند.

باید توجه داشت که بروز حوادث احتمالی شاید منجر به مرگ کودک و یا نقص عضو شود که تا پایان عمر گریبان‌گیر خواهد بود.

بهره‌برداران و مردم باید بدانند که داشتن بیمه نامه مجوز استاندارد بودن تجهیزات شهربازی‌ها نیست.

استانداردسازی، اهمیت دادن به ایمنی شهروندان و حفاظت از جان کودکان است، برای رشد و رونق این صنعت شادی آفرین از این موضوع سرسری عبور نکنیم.

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 235141 ساعت خبر : 11:56 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=235141
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات