فیلم دختر حکایت سرکشی دخترانه

فیلم دختر حکایت سرکشی دخترانه

توجه کنید که احتمال لو رفتن داستان وجود دارد.

به گزارش گلونی فیلم دختر به کارگردانی و تهیه‌کنندگی رضا میرکریمی و نویسندگی مهران کاشانی محصول سال ۱۳۹۴ است که آهنگسازی آن نیز توسط محمدرضا علیقلی صورت گرفته است.

رضا میرکریمی در ۸ بهمن ۱۳۴۵ در تهران متولد شد. او فارغ‌التحصیل رشته گرافیک از پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران است و اولین کار بلند سینمایی او در سال ۱۳۷۸ کودک و سرباز و آخرین اثر او تا به امروز، قصر شیرین، در سال ۱۳۹۷ بوده‌است.

دختر برای نمایش در بخش سودای سیمرغ سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر پذیرفته گشت و در ۷ بخش نامزد دریافت سیمرغ بلورین از سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر شد و همچنین جایزه گئورگ طلایی بهترین فیلم از نگاه تماشاگران و جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو ۲۰۱۶ را به دست آورد.

این فیلم حکایت دختری است که روز خواستگاری خواهرش و بدون اطلاع خانواده از آبادان راهی تهران می‌شود تا بتواند در جشن خداحافظی یکی از هم‌دانشگاهی‌اش شرکت کند. اما برخلاف برنامه‌ریزی او همه چیز بهم می‌ریزد و پرواز او برای برگشت به ‌آبادان، کنسل می‌شود.

فیلم با این بحران شروع می‌شود و همه چیز به یکباره از شخصیت‌ها گرفته تا کنش‌ و واکنش‌ آنان، در طوفان این قانون‌گریزی بهم می‌ریزند. در ادامه اما با وارد شدن عمه این دختر (مریلا زارعی) به قصه، داستان شکل دیگری به خود می‌گیرد و کم‌کم اشتباهات گذشته رابطه این برادر و خواهر از زیر خاک فراموشی بیرون کشیده‌ شده و جایگزین موضوع اصلی می‌شود.

شما می‌توانید این فیلم را دانلود کرده و یا آنلاین تماشا کنید

احمد عزیزی (فرهاد اصلانی)، سرپرست بخش تعمیرات و نگهداری پالایشگاه آبادان است که بخاطر سختی‌کار، در خانه نیز رفتاری ناملایم دارد و همین اخلاق باعث هراس داشتن فرزندانش برای صحبت با او شده است.

اما این جنبه شخصیتی او کم‌کم و با پیش آمدن اتفاقات جدید کنار می‌رود و روی دیگر آن که پدری مهربان و دلسوز است چه برای دخترش و چه برای زندگی خواهرش، برای مخاطب عیان می‌شود.

ستاره (ماهور الوند) که دختر کوچکتر خانواده است و آنطور که از ظواهر فیلم مشخص است دختری سرزنده و شاد است که دلش می‌خواهد آنطور که دوست دارد زندگی کند و همین مساله و سرکشی او از مقررات خانه پدری باعث ادامه ماجرا در تهران و خانه عمه‌ای می‌شود که او هم یک روزی برای رسیدن به خواسته‌اش دیار خود را ترک کرده‌ است.

اما چیزی که بیش از همه به این فیلم جان داده‌ است نه بازیگران حرفه‌ای آن هستند و نه داستان، بلکه انتخاب هوشمندانه نویسنده برای موقعیت جغرافیایی این فیلم است که با به تصویر کشیدن زندگی یک خانواده آبادانی و لهجه زیبای آنان، این اثر را از دیگر آثاری که در پایتخت ساخته ‌می‌شوند متمایز کرده‌ است.

پایان پیام

نویسنده: هانیه شریعتی

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 232931 ساعت خبر : 12:05 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=232931
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات