یادداشتی بر رفتار قدسیه صالحی مجری تلویزیون

یادداشتی بر رفتار قدسیه صالحی مجری تلویزیون

به گزارش گلونی در یکی از برنامه‌های صبحگاهی تلویزیون، مجری مربوط، قدسیه صالحی، به صورت مستقیم، دولت و عملکرد آن را نقد کرد.

نقد از سویی به معنای واژه‌ای است که آن را مخالف نسیه می‌شناسیم و از جهتی دیگر تجزیه و تحلیل و بیان و شرح خوبی و بدی‌های یک پدیده و دلایل آن معنی شده و کاربرد دارد.

نقد می‌باید بدون دشمنی و همراه با نزاکت قلم و بیان باشد، همچنین می‌تواند با رعایت مولفه‌های آن، رنگ طنز به خود بگیرد.

آیا رفتار مجری تلویزبون درست بود؟

رفتار گوینده تلویزیون نه به دلیل ملاحظات و سخت‌گیری‌ و‌ سیاست‌گذاری‌های بی‌نتیجه تلویزیون، نادرست است بلکه بر اساس اصول حرفه‌ای و آکادمیک اجرا و برنامه سازی، ناخوب و اشتباه است.

نماشای گلونی را دنبال کنید

آیا مجری می‌تواند نقد کند؟

مجری به عنوان نماینده رسانه _ که انتظار می‌رود صدای مردم باشد تا رسانه _ می‌تواند با ذکر مثال و آوردن مصداق، بدون جهت‌گیری و با نزاکت، رفتار یا شخصی را نقد کند و در صورت نیاز، فرصتی را برای دفاع، در اختیار فرد مورد نقد قرار دهد.

البته در این باره استثنائاتی نیز وجود دارد؛ اگر مجری، نه به عنوان راوی اصلی و دانای کل، که به عنوان اجرای تنها، بخشی از برنامه حاضر شود و رسالت و دلیل بودنش، نقد با ادبیات تعریف شده و طنز باشد، ایشان می‌تواند با رعایت اصول یاد شده اجرای طنز، موضوع مربوط را طرح کرده و ارائه دهد.

چرا رفتار مجری نادرست بود؟

به باور نگارنده آنچه که شامل رفتار نادرست مجری در برنامه اخیر و پرحاشه شد، نحوه بیان ایشان است نه لزوما بیان آن، که اگر رسانه صدای مردم نبوده و دست به خود و جامعه سانسوری بزند، از مردم دور و اعتمادش نزد ایشان کمتر می‌شود.

مجری مربوط، در بیان نقد، کاملا مستقیم، رو و سطحی رفتار می‌کند. هنگام اجرا، صدایش به دلیل مختل شدن اعتماد به نفس و عدم کنترل تنفس می‌لرزد، همچنین ناتوانی در تلفظ حرف (را)، باعث می‌شود آنچه می‌گوید، نه تنها شیرین نباشد که تاثیر عکس بگذارد.

نگارنده پیشنهاد می‌کند که رسانه به جای رفتارهای قهری و توبیخ و تذکرات، بستر آموزشی را برای مجریان، گویندگان و برنامه‌سازان خود فراهم کند تا جایگاه از دست داده خود را شاید اندکی بدست آورد.

پایان پیام

نویسنده: نیما نعمتی زاده

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 235031 ساعت خبر : 1:45 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=235031
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات