یگان محیط زیست پارک ملی دز قاچاقچیان درختان جنگلی را دستگیر کرد

یگان محیط زیست پارک ملی دز قاچاقچیان درختان جنگلی را دستگیر کرد

 مجتبی سپهرفر ریس اداره پارک ملی دز از دستگیری سوداگران درختان جنگلی خبر داد.

به گزارش گلونی روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان در مورخه ۳۰خرداد ماه مامورین اداره پارک ملی دز، در محل پارک ملی و منطقه حفاظت شده دز که آخرین بازمانده جنگل‌های حاره‌ای و زیستگاه گونه در معرض انقراض گوزن زرد می‌باشد یک دستگاه خودرو وانت که حامل چوب قطع شده درختان جنگلی بود را توقیف نمودند و متخلف را جهت رسیدگی به تخلف صورت گرفته به مراجع قضایی معرفی نمودند.

سپهرفر رییس اداره و فرمانده یگان پارک ملی دز تاکید نمود، متاسفانه بدلیل بالا رفتن قیمت چوب و منسوجات چوبی آمار قاچاق چوب جنگلی افزایش یافته که این تخلف زیست محیطی در کنار آتش سوزی های مکرر عمدی و طبیعی، می‌تواند ضربه‍‌ای جبران ناپذیر بر پیکره این جنگل‌های باستانی وارد نماید.

یگان محیط زیست پارک ملی دز

از مجموع ۳۹۰۰ فقره پرونده تشکیل شده در قاچاق چوب در سال ۹۸، ۶۵ درصد متعلق به جنگل‌های شمال، ۲۵ درصد متعلق به جنگل‌های زاگرسی و ۱۰ درصد دیگر نیز متعلق به دیگر مناطق جنگلی بوده است.

همچنین بیشترین موارد کشف شده و پرونده‌های تشکیل شده متعلق به جنگل‌های زاگرسی است اما بیشترین حجم چوب‌های قاچاق شده به جنگل‌های هیرکانی تعلق دارد.

بر طبق آمار در میان ۳ استان شمالی کشور که بیشترین میزان و حجم کشفیات را به‌خود اختصاص داده‌اند، استان مازندران با ۳۰ درصد، بیشترین سهم قاچاق درختان جنگلی را به‌خود اختصاص داده است.

استان گیلان نیز با اختصاص ۲۵ درصد از سهم قاچاق و پرونده‌های کشف شده در این خصوص، رشد قابل‌ توجهی نسبت به سال قبل داشته است.

در میان استان‌های زاگرس که در مجموع ۲۵ درصد پرونده‌های کشف شده در ۹ ماهه سال‌ ۹۹ را از آن خود کرده‌اند، استان فارس با ۷ درصد، ‌چهارمحال و بختیاری با ۴ درصد، خوزستان، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد هر کدام با ۳ درصد به‌ترتیب ۳ رتبه اول سهم قاچاق درختان جنگلی را به ‌خود اختصاص داده‌اند.

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 231944 ساعت خبر : 8:03 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=231944
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات