از پنج مفقودی سیل بافت پیکر ۳ نفر پیدا شد

از پنج مفقودی سیل بافت پیکر ۳ نفر پیدا شد

۲۹تیر: دو گمشده سیل بافت پیدا شدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان: در پنجمین روز از جست‌وجوی مفقودین سیل بافت ۲ پیکر مفقودی نیز توسط امدادگران هلال احمر در حوالی سد بافت پیدا شدند.

به گزارش گلونی پس از بارش‌های جوی و همچنین سیل و آبگرفتگی اخیر در شهرستان‌های زرند، بافت و راور، مدیریت بحران کشور از گرفتار شدن چند دستگاه خودروی سواری در آب و مفقود شدن پنج نفر خبر داد.

تلاش‌ها و جستجوها برای یافتن مفقودان با استفاده از سگ‌های زنده‌یاب و تیم‌های جست‌وجو آغاز شد.

در تازه‌ترین خبر، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اینکه تاکنون پیکر سه نفر از پنج مفقودی سیل بافت پیدا شده است، اظهار کرد: «مفقودی همه بومی منطقه بوده‌اند و پیکر سه مفقودی در منطقه کیسکان، ده زارچی و بیدشک پیدا شده‌اند».

رضا فلاح درباره آخرین وضعیت جستجوی مفقودین سیل شهرستان بافت نیز تصریح کرد: «اکنون با حضور نیروهای هلال احمر از سیرجان، کرمان و بافت و عملیات جستجو و نجات برای یافتن دو مفقودی دیگر ادامه دارد».

گفتنی است نیروهای سپاه، نیروی انتظامی و نیروهای مردمی در این عملیات همیار جمعیت هلال احمر هستند.

از پنج مفقودی سیل بافت پیکر ۳ نفر پیدا شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در ادامه توضیحات خود افزود: «از روز گذشته باتوجه به بارش‌ها و طغیان رودخانه‌ها از همان ساعات اولیه عملیات امداد و نجات نیروهای امدادی در ۲۱ روستا در شهرستان‌های بافت، بردسیر، رابر، راور، سیرجان، زرند، راین و ماهان آغاز شد و تا پایان فعالیت سامانه بارشی همچنان امداد و نجات ادامه خواهد داشت».

کشور ما باتوجه به قرار گرفتن در مسیر کمربند کوه‌زایی آلپ- هیمالیا و برخورداری از اقلیم متغیر و ناپایداری‌های موقت و موسمی در طول تاریخ، بلایای طبیعی به خصوص سیل و زلزله را در اغلب نقاط خود تجربه کرده است.

ایران یکی از ده نقطه بلاخیز دنیا محسوب می‌شود.

ساخت‌وسازهای بی‌رویه شهری، مهاجرت روستائیان به شهرها، فرسایش خاک، چرای بی‌رویه دام در مراتع و سکونت‌گاه‌ها، فقدان امکانات، زیرساخت‌ها، تجهیزات و ابزارهای لازم برای مقابله با انواع حوادث و سوانح مترقبه و غیرمترقبه ضرورت توجه به کنترل و مدیریت بحران به ویژه در نقاط روستایی را دو چندان کرده است.

افزون بر دو سانحه عمده و ویرانگر (زلزله و سیل)، خشکسالی، آتش‌سوزی‌های وسیع، طوفان، بیابان زایی و انواع بحران‌های غیرطبیعی در کشور ما، ضمن ایجاد خلل در زندگی مردم، روند برنامه‌ریزی و تحقق برنامه‌های توسعه را دچار کندی و مشکل می‌کند.

دولت، دستگاه‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای و محلی باید برای پیشگیری و جلوگیری از بروز و گسترش دامنه این حوادث تمهیداتی بیندیشد.

با اینکه شدت و وسعت برخی از بحران، به ویژه زلزله و طوفان‌های سهمگین و سیل‌های مخرب گاه خارج از کنترل انسان است، ولی بهره‌گیری از دانش مدیریت بحران و برنامه‌ریزی درست می‌تواند خسارت‌های احتمالی حوادث را به حداقل ممکن رساند.

پایان پیام

 گزارشگر: آرزو قدوسی

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 236089 ساعت خبر : 3:40 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=236089
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات