مقصران واژگونی اتوبوس خبرنگاران چه کسانی بودند؟

مقصران واژگونی اتوبوس خبرنگاران چه کسانی بودند؟

به گزارش گلونی به نقل از عصر ایران: زینب رحیمی ــ حسن ظهوری ــ ساعت پنج عصر دوم تیر ۱۴۰۰ بود که به سمت روستای بیگم‌قلعه در نقده حرکت کردیم.

مقصران واژگونی اتوبوس خبرنگاران چه کسانی بودند؟

نماشای گلونی را دنبال کنید 

قرار بود ۳۸ دقیقه دیگر برسیم به کارگاه ستاد احیای دریاچه ارومیه به صرف ناهار اما هرگز نرسیدیم.

اتوبوس حامل خبرنگاران محیط زیست در چند کیلومتری بیگم‌قلعه به دلیل نقص فنی اتوبوس و نداشتن ترمز و ناتوانی راننده در کنترل خودرو، حدود ساعت پنج و ۳۰ دقیقه واژگون شد.

مهشاد کریمی خبرنگار محیط زیست ایسنا و ریحانه یاسینی خبرنگار چند رسانه‌ای ایرنا جان باختند.

تور مطبوعاتی خبرنگاران به ارومیه، با دعوت سازمان حفاظت محیط زیست و ستاد احیای دریاچه ارومیه و با برنامه‌ریزی این دو نهاد برگزار شد.

روز چهارشنبه دوم تیرماه، بعد از ورود به ارومیه حوالی ساعت ۸ صبح، بلافاصله با اتوبوس راهی پیرانشهر شدند تا از پروژه انتقال آب زاب به دریاچه ارومیه بازدید کنیم که این اتوبوس برخلاف زمان‌بندی ستاد احیای دریاچه ارومیه، مسیر دو ساعته ارومیه به پیرانشهر را در چهار ساعت طی کرد و ما خبرنگاران به جای ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح، حدود ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه ظهر به سد کانی‌سیب رسیدیم که به دلیل سرعت پایین اتوبوس بود.

در ادامه، از تونل در حال ساخت انتقال آب زاب بازدید کردیم و در نهایت در ساعت چهار و ۳۰ دقیقه عصر از تونل بالا آمدیم و ساعت پنج راهی روستای بیگم‌قلعه شدیم؛ از جاده‌ای ناایمن، پرپیچ و خم و شیبدار که تردد اتوبوس در آن ممنوع است.

قرار بود حدود نیم ساعت بعد به کارگاه خروجی تونل انتقال آب برسیم اما شاید پنج دقیق قبل از رسیدن به مقصد اتوبوس‌مان به دلیل نقص فنی و نداشتن ترمز، از کنترل راننده خارج و واژگون شد.

اینجا بود که دنیا روی سرمان خراب شد.

خاک همه‌جا را فراگرفت.

اتوبوس روی دیواره سمت چپ سقوط کرد. تعدادی از خبرنگاران مصدوم شدند.

آشکار است که اتوبوس خبرنگاران واژگون نمی‌شد و مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی از میان ما نمی‌رفتند تنها اگر ستاد احیای دریاچه ارومیه و سازمان محیط زیست رسم مهمان‌نوازی را به جا می‌آوردند و اتوبوس استانداردی برای خبرنگاران می‌گرفتند و اگر ما را از مسیر ایمن به مقصد می‌رساندند.

در گزارش ویدیویی پیش رو، خبرنگاران عصر ایران که در اتوبوس حضور داشتند، مسیر ناایمنی را که ستاد احیای دریاچه ارومیه خبرنگاران را از آن مسیر برد، با جزییات تشریح و مسیر دسترسی ایمن به نقده را نشان می‌دهند و ثابت می‌کنند مهشاد و ریحانه چطور قربانی اهمال و سفر غیر‌مسئولانه ستاد احیای دریاچه ارومیه و سازمان محیط زیست شدند.

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 235191 ساعت خبر : 1:59 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=235191
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات