منطقه حفاظت شده کوه خامی گچساران در محاصره آتش است

منطقه حفاظت شده کوه خامی گچساران در محاصره آتش است

این منطقه سال گذشته هم سوخت و امسال هم درگیر آتش است و به نظر می‌رسد سازماندهی و مدیریت خوبی در منطقه وجود ندارد.

این منطقه از ساعت ۱۹ روز ۱۹ تیر درگیر آتش شده است.

به گزارش گلونی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از ارسال تجهیزات و بالگرد آبپاش و اعزام نیرو جهت اطفای حریق جنگل‌های منطقه نارک گچساران خبر داد.

کیمرث حاجی زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: با توجه به آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع منطقه نارک گچساران  با هماهنگی بعمل آمده  ظرف ۴۸ ساعت گذشته یک فروند بالگرد جهت هلی برن نیرو به منطقه اعزام شد.

وی اظهارکرد: با دستور ویژه استاندار  و هماهنگی این معاونت با مرکز هلیکوپتر وزارت دفاع  و رئیس سازمان جنگل‌های کشور بالگرد آبپاش در حال اعزام به منطقه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد:  یک گردان تیپ ۴۸ فتح و یک گروه حرفه‌ای از شهرستان بهبهان و شهرداری‌های گچساران و باشت و سایر شهرهای نزدیک با حداکثر نیرو در حال اعزام به منطقه هستند و همچنین مدیرکل محیط زیست استان با همه نیروها و تمهیدات مورد نیاز به منطقه حفاظت شده کوه خامی اعزام شدند.

حاجی زاده در پایان از تلاش‌های همه دستگاه‌های متولی، نیروهای مردمی، سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌ها به‌ویژه تلاش‌های مستمر فرماندار شهرستان گچساران و مدیرکل منابع طبیعی و ستاد مدیریت بحران تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است که آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع ارتفاعات منطقه «نارک»در شهرستان گچساران استان کهگیلویه و بویراحمد از ساعت ۲۳ پنجشنبه شب آغاز شده و پس از حدود ۶۱ ساعت تلاش از زمین و هوای نیروها به علت وزش باد شدید، دمای هوای ۵۰ درجه سانتی‌گراد، سخت گذر و صعب العبور بودن منطقه و شیب تند همچنان این آتش خاموش نشده بود و ادامه دارد.

پایان پیام

کد خبر : 235084 ساعت خبر : 10:06 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=235084
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات