نامزدهای اولین رویداد سالانه کنشگری در ایران مشخص شدند

نامزدهای اولین رویداد سالانه کنشگری در ایران مشخص شدند

به گزارش گلونی نامزدهای دریافت تندیس بهترین کارزارها و کنشگران اولین رویداد سالانه کنشگری در ایران مشخص شدند.

بر این اساس در بخش فرهنگی و هنری کارزارهای «درخواست رسیدگی به وضعیت معیشت هنرمندان موسیقی نواحی»، «پیشنهاد نام‌گذاری زادروز فارابی به عنوان روز ملی موسیقی»، «درخواست درج نام و زندگی‌نامه استاد محمدرضا شجریان در کتب درسی آموزش و پرورش»، «درخواست حمایت از صنعت فراموش شده فرش دستباف بیجار» و «درخواست آموزش شاهنامه در مدارس» نامزد دریافت تندیس شدند.

در بخش دانشگاه و مدارس کارزارهای «درخواست تعطیلی مدارس در سال تحصیلی آینده»، «درخواست حذف ترم و عودت شهریه دانشجویان دانشگاه‌های آزاد اسلامی»، «درخواست استفاده از متخصصان ریاضی برای آموزش این درس در دوره ابتدایی»، «اعتراض دانشجویان ترویج و آموزش کشاورزی پایدار سراسر ایران به حذف عنوان مهندسی» و «درخواست تمدید کنکور نظام قدیم» نامزد دریافت تندیس شدند.

در بخش میراث فرهنگی و گردشگری هم کارزارهای «درخواست توقف طرح تخریب مرکز شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شیراز»، «درخواست مرمت فوری طاق کسری»، «درخواست بررسی و پیگیری نقض منظر هوایی مجموعه زندیه شیراز توسط هتل آسمان»، «درخواست جلوگیری از تخریب دانش‌سرای رشت» و «درخواست توقف تخریب قلعه پرتغالی‌ها در جزیره هرمز» نامزد دریافت جایزه شدند.

در بخش حقوق شهروندی کارزارهای «درخواست ورود ریاست قوه‌قضائیه به موضوع خون‌بس (فصلیه) و ممانعت از قربانی شدن دختر»، «مطالبه اجرای کامل و بی‌قید و شرط همه مفاد پیمان نامه حقوق کودک»، «کمپین دسترسی کامل به رسانه ملی حق ناشنوا»، «حمایت از منع تردد و سفر نوروزی و تسریع در واکسن همگانی برای مقابله با موج جدید ویروس» نامزد دریافت تندیس شدند.

در بخش حقوق زنان هم کارزارهای «درخواست تعیین تکلیف حقوقی دوچرخه سواری زنان»، «درخواست رفع موانع صدور گواهینامه موتور برای زنان»، «درخواست توقف طرح نظارت بر رعایت حجاب در خودرو»، «درخواست بازنگری در قوانین مربوط به خروج زنان از کشور» و «تقاضای تصویب لایحه صیانت، کرامت و تامین امنیت زنان در برابر خشونت» نامزد دریافت جایزه برتر این بخش شدند.

در بخش محیط زیست و حقوق حیوانات هم کارزارهای «کمک به باران (بچه شامپانزه سه ساله) برای رفتن به یتیم خانه شامپانزه‌ها»، «کمپین نجات جنگل حرا و تالاب ملی دیر»، «تقاضای تعطیلی تمامی باغ‌وحش‌های کشور و انتقال حیوانات آن‌ها به یک پارک وحش استاندارد»، «درخواست توقف فوری سدسازی و انتقال آب کارون» و «مطالبه حفظ جریان پایدار آب در زاینده‌رود» نامزد دریافت تندیس در این بخش شدند.

در بخش رسانه‌های کنشگر هم روزنامه پیام ما، خبرگزاری ایلنا، پایگاه خبری عصر ایران، پایگاه خبری اسکان نیوز و خبرگزاری مهر نامزد دریافت تندیس شدند.

در بخش مسئول پاسخ‌گو سمیه رفیعی (رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس)، حسن شجاعی (نماینده مجلس)، مهدی شریفیان (کمیسیون اجتماعی مجلس)، شهاب الدین منتظمی (مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش) و نیک محمد بلوچ‌زهی (مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات سیستان و بلوچستان) نامزد دریافت جایزه شدند.

در بخش سازمان‌های مردم‌نهاد هم انجمن حمایت ازتوسعه مناطق محروم ایفا، موسسه آوای زنان ریحانه اهواز، شبکه ملی ناشنوایان ایران، کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران شهرستان تبریز و حومه و شبکه یاری کودکان کار نامزد دریافت تندیس این بخش شدند.

روز جمعه ۲۵ تیرماه ۱۴۰۰  از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به صورت آنلاین برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند به صورت رایگان با مراجعه به این آدرس برای شرکت در این رویداد ثبت‌نام کنند.

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 235755 ساعت خبر : 11:01 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=235755
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات