هفت ماهگی و روایت زندگی‌ آفت زده

هفت ماهگی و روایت زندگی‌ آفت زده

توجه کنید که احتمال لو رفتن داستان وجود دارد.

به گزارش گلونی هر رابطه‌‌ای نیاز به مراقبت دارد وگرنه یا از درون می‌پوسد یا از بیرون ریشه‌اش را می‌خشکانند. هفت ماهگی نیز نمایش زندگی‌ آفت‌زده‌ای است، که تا قعر نیستی به پیش می‌رود.

هفت ماهگی به کارگردانی و نویسندگی هاتف علیمردانی و تهیه‌کنندگی منصور لشکری قوچانی محصول سال ۱۳۹۴ است که در ۱۵ دی ۱۳۹۵ در سینماهای ایران اکران شد.

این فیلم روایتی از دوران بارداری زنی به نام رعناست که به همسر خود شک دارد و همین موضوع، بحران‌های زندگی زناشویی او را رقم می‌زند.

علیمردانی در هفت ماهگی نیز همچون اثر قبلی‌اش (کوچه بی‌نام) داستانش را در قشری متوسط، درست مانند آنچه در اطراف و کنار خود زیاد می‌بینیم دنبال کرده ‌و دست روی مشکلاتی از رابطه خانوادگی گذاشته که امروزه گریبانگیر بسیاری از رابطه‌هاست.

از نظر محتوایی علیمردانی در هفت ماهگی تنها به موضوع واحدی اکتفا نکرده‌ است و موضوعات فرعی دیگری همچون خیانت، نفرت و … را در آن بین طوری گنجانده که با وجود متمایز بودن، موضوع اصلی را تکمیل می‌کنند.

شخصیت‌ها و نوع گفتگوهای هفت ماهگی، همه از دل جامعه بر آمده‌اند و برای همین نیز عمیقا به دل می‌نشینند.

باران کوثری (رعنا) به زیبایی توانسته نقش زنی که در چنگال حس‌های زنانه‌اش گیر افتاده و زندگی را ناخواسته به دهان خود و همسرش (حامد بهداد) تلخ می‌کند، بازی کند و در عین حال که لج‌ مخاطب را از نوع رفتارهایش در می‌آورد، اما ترحم بیننده را نیز نسبت به رعنا جلب می‌کند.

ترکیب باران کوثری و حامد بهداد در کنار هم، همیشه جواب داده است. از روز سوم محمد حسین لطیفی گرفته تا سد معبر محسن قرایی، به طوریکه این دو نفر دیگر با عنوان زوج هنری در این عرصه شناخته‌ شده‌اند.

از قورت دادن نقش فرزاد در این فیلم توسط محمدرضا علیمردانی نیز حرفی نمی‌توان زد که خودِ بازی گویای همه چیز است! اما در این بین نقش طناز (با بازی پگاه آهنگرانی) کمی اغراق شده و مصنوعی به نظر می‌رسد که با وجود حضور بازیگری حرفه‌ای همچون خانم ‌آهنگرانی قطعا عیب متوجه پرداخت شخصیت است نه بازی.

تماشای این فیلم را از دست ندهید.

پایان پیام

نویسنده: هانیه شریعتی

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 232263 ساعت خبر : 8:18 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=232263
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات