کمبود بارش و زنگ خطر کم آبی در دشت مانه خراسان شمالی

کمبود بارش و زنگ خطر کم آبی در دشت مانه خراسان شمالی

نشست اطلاع‌رسانی ویژه مدیران عامل تشکل‌های آب بران دشت مانه با توجه به کاهش شدید بارندگی و منابع آب استان، به مناسبت هفته صرفه‌جویی در مصرف آب در محل سد شیرین دره برگزار شد و زنگ خطر کم آبی در این منطقه رسما برای کشاورزان به صدا درآمد.

کمبود بارش و زنگ خطر کم آبی در دشت مانه خراسان شمالی

به گزارش گلونی به نقل از شبکه خبری آب ایران، رئیس اداره بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی حوزه مدیریت منابع آب مانه و سملقان، نعمت احمدی در این نشست اعلام کرد: «در شرایط کنونی میزان آورد رودخانه سد شیرین دره نسبت به سال گذشته حدود ۶۰ درصد کاهش پیدا کرفته و جهت مدیریت مصرف و صرفه‌جویی ناچار به کاهش خروجی آب سد برای مصارف شرب، کشاورزی و صنعت و حقابه زیست محیطی، می‌باشیم».

وی به نمایندگان کشاورزان این منطقه اعلام کرد: «اگر سد شیرین دره نبود کشاورزی منطقه در این شرایط خشکسالی و بحران شدید کم آبی، با مشکلات فراوانی مواجه می‌گردید».

او افزود: «سد شیرین دره از پیامدهای بحران شدید کم آبی در این منطقه کاسته است و لازم است کشاورزان در استفاده بهینه از منابع آب این سد حداکثر صرفه‌جویی و همکاری را داشته باشند».

 احمدی به مدیران عامل تشکل‌های آب بران اعلام کرد: «بحران کم آبی در سال جاری بسیار جدی و پر اهمیت است و کشت شالی با توجه به بحران آب هیچ‌گونه توجیه ندارد و بر اساس تصمیمات استانی محدود گردیده است».

وی تاکید کرد: «رعایت مدار آبی و صرفه‌جویی و استفاده از روش‌های نوین آبی بیش از پیش اهمیت داشته و این موارد لازم است توسط کشاورزان رعایت شود».

 سد شیرین دره بزرگترین سد خاکی در استان خراسان شمالی است که علاوه بر تامین آب اراضی کشاورزی پایین دست آب شرب شهر بجنورد مرکز این استان را نیز تامین می‌کند.

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 233685 ساعت خبر : 6:22 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=233685
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات