یورو ۲۰۲۰ و ارائه بازی های بی روح و کسل کننده

یورو ۲۰۲۰ و ارائه بازی های بی روح و کسل کننده

به گزارش گلونی در شب گذشته و در فینال بازی‌های جام ملت‌های اروپا، تیم ایتالیا موفق شد در ضربات پنالتی تیم ملی انگلیس را شکست دهد و به عنوان قهرمانی این مسابقات دست پیدا کند.

این‌ بازی هم مانند مسابقات مرحله نیمه نهایی به وقت اضافه ۱۲۰ دقیقه‌ای کشیده شد و باعث شد هواداران فوتبال شاهد سومین مسابقه کسل‌کننده و بی‌روحی باشند که برنده آن با ضربات پنالتی مشخص می‌شود.

عملکرد و نتایجی که در سه بازی آخر این جام به دست آمد، باعث شد توقع هواداران و تماشاگران از بازی‌های یورو ۲۰۲۰ برآورده نشود.

بازی‌هایی که خالی از موقعیت‌های حساس و یا گل‌های زیبا و به یاد ماندنی بودند.

سبک بازی‌ تیم‌های مرحله نیمه نهایی و فینال آنقدر به یکدیگر نزدیک بود که جز با ضربات پنالتی نمی‌شد تیم پیروز را مشخص کرد.

در اصل عملکرد فنی جای خود را به موقعیت پیروزی پنجاه پنجاه داده بود تا بالاخره یک تیم بتواند به مراحل بالاتر برود.

شرایطی که می‌توانست فینالیست و یا حتا قهرمان این دوره را هم تغییر دهد.

به دست آوردن این نتایج در حالی اتفاق افتاد که بعضی هنوز معتقدند سطح فوتبال اروپا از سایر قاره‌ها بالاتر است و همچنان باید برای آن وقت گذاشت و از عملکرد بازیکنان تعریف و تمجید کرد.

در حالی که کافی است نگاهی به نتایج مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ بیندازیم تا متوجه شویم سطح کیفی تیم‌های آسیایی که معمولاً از آنها به تلف کردن وقت تماشاگران، جنگ روانی و وقت کُشی بازیکنان یاد می‌شود، با نتایج نیمه نهایی اروپا متفاوت است.

در بازی‌های نیمه نهایی و فینال جام ملت‌های آسیا شاهد بازی‌های پرگل و رقابت‌هایی بودیم که اگر نتیجه دل‌خواه را هم به دنبال نداشت، حداقل ضربات پنالتی بعد از ۱۲۰ دقیقه، سرنوشت قهرمان را تعیین نمی‌کرد.

همین موضوع باعث می‌شود برای یک بار هم که شده با آمار و عملکرد فنی، سطح فوتبال ملت‌ها را مورد بررسی قرار دهیم و صرفاً به خاطر سابقه و بازیکنان پیشکسوت از تیم‌ها طرفداری نکنیم.

پایان پیام

نویسنده: سارا ملاعباسی

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 235353 ساعت خبر : 12:11 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=235353
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات