۳۳ درصد جوانان ازدواج را از مسیر زندگی خود خط زده‌اند

۳۳ درصد جوانان ازدواج را از مسیر زندگی خود خط زده‌اند

به گزارش گلونی مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان از نتایج افکار سنجی صورت گرفته بر روی جامعه آماری جوانان در سن ازدواج، خبر داد.

براساس این نتایج، با وجود آنکه ۶۰ درصد جوانان به ضرورت ازدواج تاکید دارند، ۳۰ درصد آنها نداشتن شغل را از دلایل تاخیر در ازدواج عنوان کرده‌اند.

اعظم کریمی در ادامه اعلام این نتایج اظهار کرد: «براساس نظرسنجی‌های انجام شده بر روی جوانان در آستانه ازدواج، ۳۳ درصد جوانان حتی با وجود پیدا شدن فرد مناسب و فراهم بودن شرایط اقتصادی تمایلی به ازدواج ندارند».

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: «اگرچه مسکن، اشتغال و معیشت بایدهای لازم برای یک ازدواج و تشکیل خانواده است ولی نباید از ابعاد فرهنگی و اجتماعی ازدواج غافل شد».

وی افزود: «سرباززدن جوانان از ازدواج و تغییر فرهنگی شتابان برای ازدواج، تغییر ذائقه جوانان، عدم بلوغ به موقع، نداشتن شناخت کافی، سنگ اندازی‌های خانواده‌ها از دیگر چالش‌های پیش روی ازدواج جوانان است».

۳۳ درصد جوانان ازدواج را از مسیر زندگی خود خط زده‌اند

شرایط اقتصادی و رکود بازار کار در کشور به هیچ وجه برای آغاز زندگی مشترک جوانان مناسب نیست.

این در حالی است که بیش از یک دهه از تصویب قانون تشکیل صندوق اندوخته جوانان، به عنوان یک مشوق مهم در امر ازدواج جوانان گذشته اما همچنان این قانون اجرایی نشده است.

آن‌طور که کریمی اعلام کرد: «با پیگیری نمایندگان مجلس و وزارت ورزش و جوانان پس از۱۵ سال، وزارت اقتصاد متقاعد شد که باید این صندوق را تشکیل دهد و در نهایت در ۱۹ اسفند ماه ۹۹ پیش نویس صندوق اندوخته جوانان برای تصویب در دولت آماده شد و با تصویب اساسنامه صندوق عملا پیش بینی منابع اجرایی قانون اتفاق می‌افتد و دستگاه‌ها ملزم به اجرای قانون تسهیل ازدواج می‌شوند».

راهبرد تامین معاش و کمک به مدیریت اقتصاد ازدواج، تنها راه حل از رونق افتادن ازدواج در کشور نیست.

عدم تمایل بیش از ۳۰ درصد جوانان به ازدواج، چالشی فرهنگی و اجتماعی است که باید از مجرای آگاهی بخشی و آموزش در همین حوزه‌ها پیگیری شود.

چالش ازدواج جوانان نیازمند یک پایش اساسی توسط نهادهای فرهنگ ساز در موضوعات مختلف است، تا پیش از آن که خیلی دیر شود از آسیب‌های تاخیر در ازدواج جلوگیری کند.

جوانان باید مهارت‌های زندگی مشترک و تعهدپذیری را در مسیر نوجوانی تا آغاز جوانی بیاموزند تا نگرش جوانان به مسئله ازدواج تعدیل شود.

پایان پیام

نویسنده: آرزو قدوسی

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 231964 ساعت خبر : 11:08 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=231964
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات