گلونی

آزادراه خرم آباد بروجرد افتتاح شد

آزادراه خرم آباد بروجرد افتتاح شد

آزادراه خرم آباد بروجرد افتتاح شد

آزادراه خرم آباد بروجرد افتتاح شد

در مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی، قطعات ۲، ۳ و ۴ آزادراه خرم‌آباد- اراک، حد فاصل خرم‌آباد- بروجرد افتتاح شد.

به گزارش گلونی به نقل از خبرنگار مهر، بعدازظهر امروز دوشنبه در مراسمی با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، سردار هوش‌السادات فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا، استاندار لرستان و جمعی از مسئولان کشوری و استانی، قطعات ۲، ۳ و ۴ آزادراه خرم‌آباد- اراک، حد فاصل خرم آباد- بروجرد افتتاح شد.

سردار سرتیپ پاسدار سیدحسین هوش‌السادات فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در این رابطه با اعلام اتمام قطعه ۲، ۳ و ۴ آزادراه اراک- خرم‌آباد اظهار داشت: «این پروژه به صورت ۶ خطه شامل سه خط رفت و سه خط برگشت، به طول ۱۳۴ کیلومتر و عرض ۳۵ متر طراحی و اجرا شده است که اتصال بین آزادراه اراک- سلفچگان- ساوه و خرم‌آباد- پل زال را برقرار می‌کند و در فاز نخست، ۶۷ کیلومتر آن حدفاصل بروجرد تا خرم‌‌آباد بهره‌برداری می‌شود».

آزادراه خرم آباد بروجرد افتتاح شد

سردار هوش‌السادات گفت: «با احداث این آزادراه، علاوه بر افزایش شاخص‌های ایمنی جاده‌ای، سرعت تردد نیز از ۸۰ کیلومتر به ۱۱۰ کیلومتر افزایش می‌یابد و انتظار می‌رود پس از تکمیل، روزانه حدود ۱۵ هزار وسیله نقلیه در آن تردد داشته باشند و گره‌های ترافیکی در محدوده شهرهای اراک، بروجرد و خرم‌‌آباد رفع گردد و از تداخل تردد شهری و برون‌شهری این منطقه جلوگیری شود».

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) خاطرنشان کرد: «کاهش طول مسیر به میزان ۳۰ کیلومتر و کاهش ۴۵ دقیقه‌ای مسیر باعث می‌شود تا این آزادراه در حوزه ترانزیت کالا و اتصال کریدورهای شمالی کشور به بندر امام‌خمینی (ره) نقش ویژه‌ای ایفا کند».

وی اظهار داشت: «۴ رشته تونل سه خطه جمعاً به طول ۷.۵ کیلومتر در آزادراه خرم‌‌آباد- بروجرد اجرا شده که از ویژگی‌های منحصر به فرد آن، احداث دو رشته تونل رفت و برگشت، جمعاً به طول ۶۱۸۰ متر، به عنوان بزرگ‌ترین تونل سه خطه آزادراهی کشور است که نقش میانبر را در مسیر بروجرد به خرم‌آباد ایفا می‌کند».

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: «این تونل‌ها با دارا بودن پارکینگ‌های توقف اضطراری و تجهیز به تمامی سامانه‌های الکترونیکی هدایت ترافیک، تهویه و اطفای حریق، سطح بالایی از ایمنی ترافیکی را ایجاد کرده‌اند».

سردار هوش‌السادات با تشکر از همکاری وزارت راه و شهرسازی به عنوان کارفرمای این پروژه افزود: «پروژه آزادراه اراک- خرم‌ آباد با همکاری شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) به صورت مشارکت ۶۰ درصد به ۴۰ درصد اجرا شده و بازگشت سرمایه طی یک دوره ۲۰ساله پیش‌بینی شده است».

بر اساس این گزارش، قطعه دیگر این پروژه آزادراهی در حد فاصل بروجرد- اراک نیز توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا اجرا خواهد شد.

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

خروج از نسخه موبایل