گلونی

تنظیم کوله پشتی را با این ویدئو یاد بگیرید

تنظیم کوله پشتی

تنظیم کوله پشتی

آموزش فیکس کردن کوله پشتی هنگام کوهنوردی را ببینید

به گزارش گلونی در پیمایش مسیرهای کوهنوردی مهم‌تر از هر چیز، تنظیم کوله پشتی کوهنوردی و طبیعتگردی به صورت صحیح بر روی بدن است. هدف از تنظیم، انتقال صحیح وزن بار به بدن است تا کوهنوردان هنگام پیمایش احساس خستگی نکنند.

تنظیم کوله پشتی

به همین منظور در صفحه فروشگاه کوهنوردی ماکالو نحوه فیکس کردن کوله پشتی و قرار دادن صحیح آن بر پشت، آموزش داده شده که می‌توانید آن را از طریق ویدیوی زیر ببینید:

نماشای گلونی را دنبال کنید

توجه داشته باشید قبل از تنظیم کوله، آن را با وزنی بین 7 الی 10 کیلو گرم پر کنید و بعد به سراغ مراحل تنظیم بروید.

به طور کلی، 4 بند اصلی قابل تنظیم در کوله پشتی وجود دارد: بند کمربند، بندهای شانه، بندهای نگه‌دارنده کوله، بند استخوان جناغ.

در این ویدیوی آموزشی بحث اندازه‌گیری و نحوه آن خیلی مطرح نیست و بیشتر سعی شده، توضیحاتی داده شود که شخص با استفاده از آن بتواند راحتی کوله پشتی را مدنظر قرار دهد. (مثل کاری که زمان خرید کفش انجام می‌دهیم.)

دقت کنید مجموع وزنی که یک فرد مجاز به حمل آن است برای افراد با تناسب اندام حداکثر یک سوم وزن شخص و برای افراد عادی حداکثر یک چهارم وزن فرد است.

پس ابتدا دقت کنید بند کمری روی لگن قرار بگیرد. (این مورد در خانم‌ها و آقایان متفاوت است که هنگام خرید کوله پشتی باید به آن توجه کرد.)

کوله پشتی باید اندازه درستی داشته باشد و بند آن دور شانه شما را بپوشاند.

همچنین برای مهارت بیشتر و راحتی در کوهنوردی، سعی کنید وزن‌تان را بین شانه و لگن توزیع کنید. برای این کار باید از بندهای نگهدارنده استفاده کنید.

برای آموزش کامل فیکس کردن کوله پشتی، ویدیوی این خبر را تماشا کنید.

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

خروج از نسخه موبایل