گلونی

مذاکره کننده در مافیا چگونه شهروند ساده پیدا می‌کند؟

مذاکره کننده در مافیا چگونه شهروند ساده پیدا می‌کند؟

مذاکره کننده در مافیا چگونه شهروند ساده پیدا می‌کند؟

مذاکره کننده در مافیا چگونه شهروند ساده پیدا می‌کند؟

با طرح محدودیت اینترنت مخالفت کنید؛ یک میلیون و ۲۰۰ هزار امضاکننده منتظر شما هستند

به گزارش گلونی مذاکره کننده در بازی مافیا، یکی از اعضای گروه مافیاست که می‌تواند در صورت خروج یکی از اعضای مافیا از بازی، با شهروندان مذاکره کند و آنها را به عضوی از گروه مافیا تبدیل کند.

شرط موفقیت آمیز بودن مذاکره آن است که شهروند انتخاب شده، هیچ نقشی نداشته باشد. در اصل مافیا فقط می‌تواند با شهروند ساده و زره پوش مذاکره کند.

در شبی که مذاکره اتفاق می‌افتد، مافیا از تیر شب خود استفاده نخواهد کرد.

مذاکره کننده در مافیا

یکی از چالش‌های مافیا در شهر، یافتن شهروند ساده در بازی است. زمانی که یکی از یاران مافیا بیرون می‌رود، آنها به دنبال اضافه کردن بازیکنان به گروه خود هستند.

بهتر است مافیای مذاکره کننده، زمانی که یک اتفاقی به نفع شهروندان در شهر می‌افتد، به صحبت‌ها دقت کند و اگر از بازیکنان کسی آگاهی داشت که به اتفاقات شب مربوط می‌شد، را مورد مذاکره قرار ندهد.

به طور مثال اگر یک شب بازی نجات درست داشت یا تک تیرانداز درست به هدف زد، مذاکره کننده باید دقت کند که استدلال کدام بازیکن به اطلاعات شب گذشته برمی‌گردد تا شهروندان نقش‌دار را انتخاب نکند.

همچنین در مقابل مذاکره کننده، خبرنگار وجود دارد که بعد از مذاکره می‌تواند استعلام شهروند مذاکره شده را بگیرد و اگر استعلام مافیا را بگیرد هم با پاسخ منفی مواجه خواهد شد.

اگر در بازی فقط مافیای مذاکره کننده باقی ماند و همه شهروندان به او به عنوان شهروند نگاه کردند و شک‌شان روی یک شهروند دیگر بود، بهتر است که در آن شب مذاکره‌ای صورت نگیرد.

چون به احتمال زیاد کارآگاه استعلام شهروند مشکوک را می‌گیرد و چون استعلام رئیس مافیا هم منفی است، ممکن است حدس بزند او رئیس مافیا باشد.

در صورتی که اگر مذاکره صورت بگیرد، مشخص می‌شود که مذاکره کننده در بازی است و شهروندیِ بازیکنی که گره شده برای کارآگاه مسجل شود.

گفتنی است یکی از سناریوها برای مافیا این است که یکی از یاران خود را به شهروندان معرفی کرده و با خروج او یک شهروند جدید را به گروه اضافه کنند.

این سناریو غالباً برای افراد حرفه‌ای مناسب است و از آنجایی که موفقیت مذاکره پنجاه پنجاه است، چنین ریسکی می‌تواند برعکس نتیجه دهد.

طنز: مافیای مذاکره کننده چگونه شهروندان ساده را پیدا می‌کند؟

پایان پیام

نویسنده: سارا ملاعباسی

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

خروج از نسخه موبایل