آتش سوزی اراضی ملی طارم مهار شد

آتش سوزی اراضی ملی طارم مهار شد

اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین اعلام کرد: آتش سوزی اراضی ملی طارم مهار شد.

رییس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان قزوین از مهار حریق حدود ده هكتار از اراضی ملی بخش طارم سفلی این استان خبر داد.

 به گزارش گلونی به نقل از اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین، احمد زارعی رییس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان قزوین بیان کرد: «در پی گزارش مردمی مبنی بر بروز آتش‌سوزی در محدوده ییلاقی شامدشت، منطقه حفاظت شده طارم سفلی بلافاصله تیم واکنش سریع مامورین یگان حفاظت محیط زیست سرمحیط‌بانی طارم سفلی به محل اعزام و با همکاری یگان حفاظت منابع طبیعی استان و همیاران محیط زیست جهت اطفاء حریق اقدام نمودند».

 وی تصریح کرد: «به دلیل پوشش گیاهی متراکم از نوع گون و وجود درختچه‌ها و وزش باد در محل پس از ۶ ساعت موفق به مهار آتش شدند.

این آتش سوزی به علت بی‌احتیاطی انسانی بوده که منجر به سوخته شدن و از بین رفتن ده هکتار از اراضی ملی طارم شده که پس از دستگیری متخلفین تحویل پاسگاه انتظامی سیردان شدند».

زارعی گفت: «طي اين آتش‌سوزی حدود ده هكتار از مراتع دچار حریق شد و گونه‌های با ارزشی منطقه شامل حدود ۳۰۰۰۰ بوته انواع گون، ۲۰۰۰ درختچه ازقبيل بادام كوهی، تمشك و ۲۰۰۰ اصله درخت از جمله زالزالك و بلوط و زيستگاه پستاندارانی نظيركل و بز، پلنگ، روباه معمولی، خرگوش و پرندگانی از جمله كبک بلدرچين، سهره‌ها، زرد پره‌ها، دليجه و خزندگانی از جمله لاك پشت و مارها و حشرات طعمه حريق شد و تلف گردید.

رییس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان قزوین در پایان گفت: «مردم باید متوجه باشند که جنگل‌ها و مراتع متعلق به آنان بوده و به همین لحاظ باید در حفظ و حفاظت از آن کوشا و دقیق باشند».

آتش سوزی جنگل ها و تاثیر آن بر نابودی درختان

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 237651 ساعت خبر : 12:49 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=237651
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات