گلونی

آتش سوزی در میانکاله مازندران همچنان ادامه دارد

آتش سوزی در میانکاله مازندران همچنان ادامه دارد

آتش سوزی در میانکاله مازندران همچنان ادامه دارد

آتش‌سوزی در میانکاله مازندران همچنان ادامه دارد

به گزارش گلونی طبق گزارش حر منصوری، در صفحه دیده‌بان میانکاله، حوالی ظهر ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ پس از دو روز آرامش نسبی بار دیگر شعله‌های آتش در جنگل‌های این منطقه زبانه کشید و چند ده هکتار از پوشش گیاهی و جانوری شمال منطقه ساسان در نواحی ساحلی دریا در میانکاله طعمه آتش شد و اطفای حریق تا عصر طول کشید.

تالاب میانکاله یکی از مناطق زیبای استان مازندران است که در شهرستان بهشهر و نزدیکی بندر امیر آباد قرار دارد.

آتش سوزی در میانکاله مازندران

نماشای گلونی را دنبال کنید

این حادثه در حالی اتفاق افتاده که در چند روز گذشته بیش از صد هکتار از این منطقه دچار آتش سوزی شده است که به کمک محیط‌بانان اندک حاضر در آنجا و برخی افراد بومی، حریق مهار شده است.

کمبود امکانات و کمبود نیروهای محیط‌بان در این منطقه موجب از بین‌ رفتن تدریجی این زیستگاه گیاهی و جانوری خواهد شد.

هرچند که طبق گفته معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، اغلب این آتش‌سوزی‌ها منشا انسانی دارند اما باید توجه کرد که نبود تجهیزات مناسب برای اطفای حریق می‌تواند علاوه بر به خطر انداختن زیستگاه حیوانات، باعث از بین رفتن محیط‌بانان و افراد بومی شود.

از طرفی این زیستگاه یکی از زیستگاه‌های ارزشمند پرندگان است که در آتش‌سوزی از بین می‌روند و جایگزینی برای آنها وجود ندارد.

همچنین از بین رفتن درختان تنومند و کهنسال این منطقه، مشکلات گسترده و به مراتب بزرگتر از آتش‌سوزی را بر سر راه محیط‌بانان و مردم محلی منطقه قرار خواهد داد.

آتش‌سوزی سریالی در منطقه میانکاله آنقدر جدی هست که باید هر چه زودتر برای اطفای حریق آن چاره‌ای اندیشید و اجازه نداد شعله‌هایی که با مشقت خاموش شدند، دوباره زبانه بکشد.

وقوع ۱۱ فقره آتش سوزی در میانکاله

۱۳ هکتار از اراضی میانکاله طعمه آتش شد

پایان پیام

نویسنده: سارا ملاعباسی

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

خروج از نسخه موبایل