آتش سوزی های جنگلی در یونان و ایتالیا ادامه دارد

آتش سوزی های جنگلی در یونان و ایتالیا ادامه دارد

به گزارش گلونی و به نقل از گاردین یک هفته‌ است که آتش‌سوزی‌های جنگلی باعث تخلیه شهرها و تخریب گسترده در مناطق وسیعی از جنوب اروپا شده است.

مقیاس ویرانگری ناشی از آتش‌سوزی یک هفته‌ای در یونان و ایتالیا در حال ارزیابی است در همین حال اتحادیه اروپا یکی از بزرگ‌ترین عملیات اطفای حریق خود را انجام داده است و دود ناشی از آتش‌سوزی جنگل‌ها در سیبری به قطب شمال رسید.

همانطور که کارشناسان سازمان ملل روز دوشنبه اعلام کردند گرمایش زمین سریع‌تر از آنچه تصور می‌شد پیش می‌رود و بشریت بدون شک مقصر است.

آتش‌نشانان و ساکنان محلی برای هفتمین روز متوالی با آتش سوزی‌های گسترده در جزیره اِویا (Evia)، در شرق آتن مبارزه کردند.

کریاکوس میتسوتاکیس (Kyriakos Mitsotakis)، نخست‌وزیر یونان، در یک برنامه تلویزیونی از مردم این کشور عذرخواهی کرد.

وی گفت: «در مناطقی که در آتش‌سوزی‌ها از بین رفته‌اند درختان مقاوم در برابر آتش‌سوزی کاشته می‌شود و به خسارت دیدگان از طریق صندوق امداد اضطراری ۵۰۰ میلیون یورویی غرامت پرداخت می‌شود.»

میتسوتاکیس می گوید: «۵۸۶ آتش‌سوزی در هفته گذشته در تمام یونان رخ داده و ویرانی ناشی از آن قلب همه ما را غمگین کرده است.»

وی از حرفه‌ای بودن خدمات اورژانس قدردانی کرد و گفت: «شخصاً می‌خواهم برای ضعف‌های موجود عذرخواهی کنم.»

تا کنون بیش از ۲۶۰۰ نفر مجبور به ترک اِویا، دومین جزیره بزرگ این کشور، شده‌اند.

افراد مسن و ناتوان یکشنبه شب مجبور شده‌اند به کشتی‌ها پناه ببرند یا روی صندلی‌های آفتاب‌گیر در ساحل بخوابند.

رسانه‌های یونانی گزارش داده‌اند که چندین آتش‌سوزی که قبلاً خاموش شده بود در اویا دوباره شعله‌ور شده است و با سرعت بیشتری به سمت روستاهای دیگر و شهر ۷۰۰۰ نفری ایستایا (Istaia) حرکت می‌کند.

آتش‌سوزی مناطق وسیعی را در جنوب اروپا ویران کرده است زیرا این منطقه شدیدترین موج گرمای خود را در سه دهه گذشته تجربه کرده است.

دوازده نفر در یونان، ترکیه و ایتالیا جان خود را از دست داده و تعداد بیشتری مجروح شده‌اند.

چندین هفته است که آتش‌سوزی‌های بزرگی در سراسر سیبری در شمال روسیه در حال سوزاندن مناطق جنگلی است.

یک ناظر آب و هوای روسیه روز دوشنبه گفت آتش‌سوزی‌هایی که جنگل‌های سیبری را ویران کرده‌اند بدتر می‌شود زیرا تصاویر ماهواره‌ای ناسا دود جنگل‌های سوخته شده را نشان می‌دهند که ۳ هزار کیلومتر تا قطب شمال را پیموده‌اند و این اتفاق را اولین مورد ثبت شده در تاریخ نامیده‌اند.

موسسه نظارت بر آب و هوا Rosgidromet اعلام کرد که نزدیک به ۳.۴ میلیون هکتار در یاکوتیا (Yakotia)، بزرگ‌ترین و سردترین منطقه روسیه، که روی خاک‌های منجمد واقع شده است، در حال سوختن است.

آژانس جنگل‌داری روسیه اعلام کرد آتش‌سوزی‌های امسال بیش از ۱۴ میلیون هکتار از اراضی را تخریب کرده است و این دومین آتش‌سوزی عظیم و ویرانگر از ابتدای قرن است.

یونان، تابستانی با موج‌های گرمای پی‌درپی با دمای بی سابقه ۴۵ درجه سانتی‌گراد برای زمان‌های طولانی را می‌گذراند.

امید برای کاهش دما در آخر هفته بسیار کوتاه بود، کارشناسان هواشناسی می‌گویند از دوشنبه با شدت گرفتن باد این کشور دوباره با موج گرما روبرو خواهد شد.

روز دوشنبه آتش‌نشانان با حمایت ۲۲ کشور در حال تلاش برای مهار آتش‌سوزی‌های مجدد در جنوب پلوپونز بودند.

تخمین زده می‌شود که در این آتش‌سوزی دست کم ۳۰۰ خانه تخریب شده است، همچنین تعداد بی‌شماری از مشاغل، مزارع و زمین‌های جنگلی از بین رفته است.

در اِویا، بیش از ۵۰ هزار هکتار جنگل کاج در آتش سوخت، در حالی که تخریب در پلوپونز غیرقابل محاسبه توصیف شده است.

۹ هواپیما، نزدیک به ۱۰۰۰ آتش‌نشان و ۲۰۰ خودرو توسط فرانسه، قبرس، سوئد، اسپانیا، کرواسی، جمهوری چک، صربستان و رومانی به یونان اعزام شده‌اند و آلمان، لهستان، اتریش و اسلواکی پیشنهادات بیشتری برای کمک به آنها در آخر هفته ارائه کرده‌اند.

کشورهای اتحادیه اروپا ۱۴ هواپیمای آتش‌نشانی و ۱۳۰۰ امدادگر را برای کمک به اطفای حریق ویرانگر در امتداد دریای مدیترانه اعزام کرده‌اند.

در ایتالیا، مقامات حفاظت مدنی روز دوشنبه نسبت به وقوع آتش‌سوزی‌های جنگلی بیشتر هشدار دادند زیرا دمای مناطق در این کشور به ۴۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

آتش‌نشانان در ایتالیا از ۱۵ ژوئن تا کنون با ۴۴ هزار و ۴۴۲ آتش‌سوزی، در مقایسه با ۲۶ هزار و ۱۵۸ آتش‌سوزی در تابستان گذشته، مقابله کرده‌اند.

اکثر آتش.سوزی‌ها در سیسیل و پس از آن پوگلیا، کالابریا و ساردینیا رخ داده است.

شدیدترین آتش‌سوزی‌ها در منطقه جنوبی کالابریا رخ داده است که در آن دو نفر کشته شدند. روز یکشنبه، تقریباً ۱۰ هکتار جنگل کاج در پارک ملی اطراف کوه وزووس در کامپانیا در آتش سوخت، در حالی که در مولیز، هتل‌ها و خانه‌های تعطیلات در ساحل کمپومارینو لودی تخلیه شدند.

کارشناسان هواشناسی اعلام کردند که موج گرما یک رویداد شدید و کم‌سابقه بوده است.

فابریزیو کورسیو، رئیس نهاد حفاظت مدنی ایتالیا، گفت وضعیت بد ممکن است به پایان رسیده باشد اما هشدار داد که افزایش دما به معنای این است که هوشیاری مداوم نیاز است.

تخلیه گردشگران از پسکارا و آتش سوزی جنگل کاج

پایان پیام

ترجمه و تنظیم: مریم قره‌گزلو

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 240181 ساعت خبر : 10:48 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=240181
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات