تخلیه گردشگران از پسکارا به دلیل آتش سوزی جنگل های کاج

تخلیه گردشگران از پسکارا به دلیل آتش سوزی جنگل های کاج

به گزارش گلونی آتش‌سوزی‌های جنگلی در ایتالیا، اسپانیا، یونان و ترکیه در موج گرما باعث افزایش دمای بالای ۴۰ درجه سانتی‌گراد شده است. به همین دلیل تخلیه گردشگران از پسکارا انجام شد.

در پی آتش‌سوزی جنگل‌های کاج در نزدیکی ساحلی در پسکارا، ایتالیا، دست‌کم پنج نفر زخمی و مسافران مجبور به تخلیه این منطقه شده‌اند، زیرا یکی از بدترین موج‌های گرما در دهه‌های اخیر جنوب شرق اروپا را فرا گرفته است.

بر اساس گزارش‌ گاردین یک دختر پنج ساله به بیمارستان منتقل شد اما تصور نمی‌شود که وضعیت او خطرناک باشد.

تخلیه گردشگران از پسکارا

پس از شروع آتش‌سوزی در منطقه حفاظت‌شده ۵۳ هکتاری Pineta Dannunziana، در حالی که آتش‌سوزی‌ها همچنان در جبهه‌های مختلف فعال است، حدود ۸۰۰ نفر ، از جمله راهبه‌های یک صومعه، مجبور به ترک خانه‌های خود شدند.

کارلو ماسکی، شهردار پسکارا می‌گوید: «ما مجبور شدیم چندین خانه و استراحتگاه‌های ساحلی را به دلیل دود تخلیه کنیم. بزرگترین مشکل باد گرم است. ما تمام تلاش خود را برای محدود کردن خسارت انجام می‌دهیم.»

به گفته سرویس آتش‌نشانی ملی ایتالیا، بیش از ۸۰۰ مورد آتش‌سوزی در این آخر هفته، عمدتا در جنوب، ثبت شده است.

این سرویس در توئیتر خود نوشت: «در ۲۴ ساعت گذشته، آتش‌نشانان بیش از ۸۰۰ عملیات انجام داده‌اند: ۲۵۰ مورد در سیسیل، ۱۳۰ مورد در پوگلیا و کالابریا، ۹۰ مورد در لاتزیو و ۷۰ مورد در کامپانیا.

آتش‌سوزی‌های در بسیاری از مناطق جنوب شرقی اروپا از جمله اسپانیا، یونان و ترکیه رخ داده است که با یکی از شدیدترین موج‌های گرما در دهه‌های اخیر روبرو شده‌اند.

با افزایش دمای هوا به بیش از ۴۰ درجه سانتی‌گراد صدها نفر مجبور به تخلیه خانه‌های خود شده‌اند.»

بر اساس داده‌های اتحادیه اروپا، فصل آتش‌سوزی امسال به‌طور قابل توجهی مخرب‌تر از حد متوسط ​​بوده است.

بیش از ۲۰۰ نفر از ساحل اطراف کاتانیا در سیسیل به محل امن منتقل شدند، در حالی که ده‌ها روستا در نقاط توریستی جنوب ترکیه تخلیه شدند، جایی که آتش سوزی‌ها هشت کشته بر جای گذاشت و برای پنجمین روز ادامه دارد.

علت افزایش این آتش‌سوزی‌ها افزایش دمای هوا و وزش باد شدید است. کارشناسان می‌گویند که گرمایش جهانی فراوانی و شدت چنین آتش سوزی‌هایی را افزایش می‌دهد.

در حالی که به طور میانگین در سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۲۰ در ترکیه ۱۳ هزار ۵۱۶ هکتار از اراضی دچار آتش‌سوزی می‌شد امسال حداقل ۹۵ هزار هکتار از اراضی این کشور در آتش سوخته است.

آتش‌سوزی‌های امسال ترکیه بدترین آتش‌سوزی در ۱۰ سال اخیر این کشور است‌.

به گزارش سی‌ان‌ان تورک، محله‌ای در شهر توریستی بدروم تخلیه شده است، زیرا باد شدید شعله‌های منطقه میلاس را شعله‌ور کرده است.

به گفته این کانال، ۵۴۰ نفر از ساکنان که نمی‌توانستند از طریق جاده‌ها محل را ترک کنند، با قایق به هتل‌ها منتقل شدند.

مردم نیز از شهر تفریحی آنتالیا تخلیه شدند و روز یکشنبه دو جسد در آن منطقه پیدا شد که تعداد کشته شدگان را به ۸ نفر رساند.

وزارت دفاع ترکیه تصاویر ماهواره‌ای را منتشر کرد که میزان خسارت را نشان می‌دهد و مناطق جنگلی سیاه شده و دود هنوز قابل مشاهده است.

پس از اینکه مشخص شد ترکیه هیچ هواپیمای آتش‌نشانی ندارد، با وجود اینکه یک‌سوم سرزمین آن جنگلی است و آتش‌سوزی‌ها مکرر است، رئیس جمهور رجب.طیب اردوغان مورد انتقاد قرار گرفت.

در همین حال، یک آتش‌سوزی بزرگ اوایل شنبه در نزدیکی پاتراس در غرب یونان رخ داد.

پنج روستا تخلیه شده و هشت نفر به دلیل سوختگی و مشکلات تنفسی در این منطقه در بیمارستان بستری شده‌اند. این منطقه همچنان در حالت آماده‌باش است.

شهردار روستای Aigialeias، دیمیتریس کالوگروپولوس، این آتش‌سوزی‌های را یک فاجعه بزرگ نامید.

یکی از ساکنان لامبیری به تلویزیون یونانی Skai گفت: «ما شب بیرون از خانه خوابیدیم، وحشت‌زده بودیم که وقتی بیدار می‌شویم دیگر خانه‌ای نخواهیم داشت.»

در اسپانیا نیز، ده‌ها آتش‌نشان با پشتیبانی هواپیماهای آبپاش در حال مبارزه با آتش‌سوزی که بعدازظهر شنبه در نزدیکی دریاچه سان خوان، در ۴۰ مایلی شرق مادرید رخ داد، هستند.

پیش بینی احتمال افزایش گرما در جهان

پایان پیام

مترجم: مریم قره‌گزلو

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 238853 ساعت خبر : 11:49 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=238853
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات