تشنگی خوزستان نباید فراموش شود

رسانه‌ها به فکر تنش آبی این سرزمین باشند

تشنگی خوزستان نباید فراموش شود

به گزارش گلونی اخبار داغ کرونای دلتا و حوادث و اتفاق‌های تازه در کشور به ‌ویژه طرح صیانت از کابران در فضای مجازی، آب سردی بر تیتر‌های تشنه و هشتگ‌های داغ خوزستان ریخت.

خط خشک هورالعظیم و گلوی گرفته مردم خوزستان به حاشیه رفت.

این در حالی است که مسئله خوزستان و خشکی کارون و مصیبت و ورشکستگی آبی این سرزمین مسئله بزرگ فردای همه سرزمین ماست.

تشنگی خوزستان نباید فراموش شود

پمپاژ و انتقال آب از سرشاخه رودخانه‌ها یا از دریای جنوب هیولایی است که در کنار اژدهای سدسازی‌ها، خالی‌شدن سفره‌های زیرزمینی و برداشت بیش از ظرفیت آبی برای کشاورزی و صنعت و … زودتر از تصور ما، مهر ویرانی بر پیشانی این سرزمین خواهد کوفت.

البته که کشور با انواع بحران‌ها گلاویز شده و کرونا و بی‌کفایتی مدیریتی و اقتصادی در چهار گوشه این سرزمین جان می‌گیرد و چوب حراج به داشته مردم می‌زند، اما مسئله خوزستان همچنان باید مسئله  مردم و رسانه‌ها باشد!

نشانه‌های بسیاری بر تداوم خشکسالی و بحرانی‌تر شدن اوضاع خوزستان و سایر عرصه‌های آبی کشور به چشم می‌خورد.

تنش آبی

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی از اختصاص اعتبار بیش از ۱۲ میلیارد تومانی به مناطق عشایری مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل، برای حل مشکل تنش آبی خبر داد.

علیرضا ورناصری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به پیگیری برای جذب اعتبارات تنش آبی اظهار کرد: اعتباری بیش از ۱۲ میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان از طرح تنش آبی به مناطق عشایری مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل اختصاص یافته است و امیدواریم بتوانیم با این اعتبار و اجرای طرح‌های آبرسانی، شاهد خدمات خوبی در این مناطق باشیم.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت بهره‌مندی مردم عشایر از آب سالم، افزود: یکی از اولویت‌های اصلی در توزیع اعتبارات، تکمیل و به اتمام رساندن پروژه‌ها در بحث آب و آبرسانی به مناطق دارای تنش آبی است.

پایان پیام

نویسنده: آرزو قدوسی

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 238672 ساعت خبر : 11:59 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=238672
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات