تصادف در رشت و حکایت تکراری جاده‌های فرسوده و ناایمن

تصادف پژو با کامیونت در جاده قدیم رشت

تصادف در رشت و حکایت تکراری جاده‌های فرسوده و ناایمن

به گزارش گلونی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان از تصادف پژو با کامیونت در رشت خبر داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان گفت: بر اثر تصادف یک دستگاه پژو و یک دستگاه کامیونت در جاده قدیم رشت به رودبار دو نفر مصدوم شدند.

سیاوش غلامی اعلام کرد: ساعت ۱۷:۰۰ روز گذشته، ۱۵ مردادماه، گزارشی مبنی بر تصادف یک دستگاه خودروی سواری پژو پارس با کامیون ایسوزو در محور قدیم رشت به رودبار منطقه جمشیدآباد، به مرکز کنترل عملیات و هماهنگی جمعیت هلال احمر گیلان اعلام شد.

وی افزود: بلافاصله پس از دریافت گزارش، عوامل امدادی جمعیت هلال احمر از پایگاه شهید آقایی رودبار به محل وقوع حادثه اعزام و مشخص شد این حادثه دو مصدوم داشته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان اظهار کرد: نجاتگران در این حادثه، عملیات رهاسازی را انجام و پس از رها سازی مصدومان نیز به مراکز درمانی منتقل شدند‌.

غلامی افزود: مردم برای گزارش حوادث می توانند به صورت شبانه‌روزی با تلفن ۱۱۲ ندای امداد هلال احمر تماس بگیرند.

تصادف در رشت

جاده‌های قدیمی، دوطرفه و فرسوده، هر روز و در هر گوشه از کشور، خطر آفرین و حادثه خیزند.

در استان‌های شمالی به ویژه طی فصول بهار و تابستان تراکم جاده‌ها افزایش یافته و در پی آن درصد تصادف و تلفات جانی نیز افزایش می‌یابد.

تراکم جاده‌های اصلی بسیاری از خودروها را به سمت استفاده از جاده‌های دوطرفه قدیمی می‌کشاند و در صورت اصلاح نشدن این محورها، امار تصادفات هم افزایش می‌یابد.

این درحالی است که ایمن‌سازی و کاهش درصد حوادث جاده‌ای چندان هم سخت و پیچیده نیست.

اگر ایمن‌سازی خودروها را کنار بگذاریم، جداسازی محورهای دوطرفه، تشدید کنترل پلیس راه در محورهای پرخطر، تقویت روشنایی مسیرهای اولویت‌دار، ایمن‌سازی جاده‌های اصلی و حادثه‌خیز، بهسازی تابلوها و علائم و آرام‌سازی سرعت با استفاده از سرعت‌کاه و اصلاح هندسی باید بیش از گذشته مورد توجه راهداری باشد.

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 239634 ساعت خبر : 12:48 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=239634
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات