گلونی

تعطیلی از ۲۵ مرداد برای مقابله با کرونا تصویب شد

تعطیلی کشور از ۲۳ مرداد برای مقابله با کرونا

تعطیلی کشور از ۲۳ مرداد برای مقابله با کرونا

تعطیلی از ۲۵ مرداد برای مقابله با کرونا تصویب شد

امروز ۲۳ مرداد: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، از دوشنبه ۲۵ تا شنبه ۳۰ مرداد تعطیل اعلام شد

در پی بالا رفتن آمار مبتلایان کرونا، پر شدن ظرفیت‌های مراکز درمانی، کمبود اقلام درمانی نظیر سرم و اکسیژن و همچنین جهت تسریع در روند واکسیناسیون عمومی، سید‌ابراهیم رئیسی جلسه اضطراری ستاد کرونا را برگزار کرد.

در این جلسه که بعد از بازدید از بیمارستان امام خمینی و یکی از مراکز تزریق واکسن برگزار شده بود، رئیس جمهور برای کنترل پیک پنجم کرونا، علاوه اولویت قرار دادن پرداخت مطالبات معوقه کادر درمان و افزایش نیروی انسانی کادر درمان، چند شیفته شدن مراکز تزریق واکسن و واردات واکسن دستور بررسی تعطیلی از ۲۳ مرداد را صادر کرد.

پس از بازدید روز سه‌شنبه سیدابراهیم رئیسی از یکی از مراکز تزریق واکسن و نیز بخش کرونای بیمارستان امام خمینی (ره) تهران، جلسه اضطراری ستاد کرونا به ریاست رئیس جمهوری برگزار شد.

به گزارش گلونی ایسنا نوشت: رئیسی در این جلسه پس از استماع گزارش اعضای ستاد، با توجه به تشدید وضعیت بیماری کرونا در کشور و افزایش شیوع و ابتلا در روزهای گذشته، دستورات فوری برای مقابله و مهار کرونا صادر کرد.

تامین فوری اقلام درمانی بالاخص سرم و اکسیژن، بازنگری در پروتکل‌های بهداشتی و تعیین ضمانت اجرا برای آن، تمهید واردات واکسن به میزان مورد نیاز به منظور قطع زنجیره انتقال تا قبل از آغاز فصل سرما و تامین ارز لازم برای واردات واکسن بدون محدودیت از جمله دستورات مهم رئیس جمهوری در این جلسه بود.

سازماندهی جدید ظرفیت‌های مردمی و نیروهای مسلح برای ارائه خدمات درمانی و اقدامات پیشگیرانه، بازطراحی و ارتقای طرح شهید حاج‌قاسم سلیمانی و اجرای آن، چند شیفته ‌شدن مراکز تزریق واکسن به منظور پیشگیری از ازدحام و تسریع در انجام واکسیناسیون، اولویت در پرداخت مطالبات معوقه کادر درمان و افزایش نیروی انسانی کادر درمان با استفاده از ظرفیت دانشجویان دانشکده‌های پزشکی و پرستاری و نیروهای داوطلب مردمی از دیگر دستورات رئیسی در جلسه اضطراری ستاد کرونا بود.

همچنین در این جلسه مقرر شد به منظور کنترل پیک پنجم کرونا، قرارگاه مبارزه با کرونا جزئیات تعطیلات هفته آتی را بررسی و جهت تصویب، پیشنهاد کند.

کمیته ویژه مقابله با کرونا که با دستور روز شنبه رئیس جمهوری تشکیل شده است، طرح جامع تحول در نحوه مقابله با ویروس کرونا شامل راه حل‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت را به ستاد ملی کرونا ارائه خواهد کرد.

تعطیلی از ۲۵ مرداد

8 دستور تولیت آستان قدس رضوی در پی بحرانی شدن وضعیت کرونا در مشهد

دستورات تولیت آستان قدس به بخش‌های مختلف بهداشتی و خدماتی این آستان برای مقابله با موج پنجم کرونا به شرح زیر است:

1- تجهیزات ضروری درمان بیماران سریعا تهیه و جهت بهره‌برداری بیمارستان‌های درگیر کرونا تحویل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گردد.

2- بیمارستان رضوی با ظرفیت کامل و تأمین امکانات و کادر پزشکی مجرب به بیماران کرونایی ارائه خدمات نماید.

3-حمایت کامل برای تسریع واکسیناسیون حاشیه شهر مشهد به لحاظ مالی و نیروی انسانی صورت پذیرد.

4- ارائه خدمات مهمانسرای حضرت رضا(ع) محدود و منابع حاصل از آن در تأمین اقلام پزشکی و دارویی هزینه گردد.

5- شرکت‌های داروسازی آستان قدس با تلاش شبانه‌روزی و بدون وقفه به افزایش تولید داروهای مورد نیاز بیماران کرونایی از جمله تأمین سرم بپردازند.

6- رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برنامه‌ها و زیارت حرم مطهر بصورت صد در صدی صورت پذیرد و امکانات لازم در جهت حفظ سلامت زائران از جمله ماسک و مواد ضدعفونی به طور کامل تأمین شود.

7- کانون‌های خدمت رضوی، خادمان و خادمیاران در سراسر کشور با کمک خیرین نسبت به مهار کرونا و رسیدگی به بیماران نیازمند بسیج گردند.

8- مجموعه‌های ورزشی و اقامتی آستان قدس در صورت نیاز برای ایجاد مراکز درمانی موقت در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرند.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل