تعطیلی در کشور از دوشنبه ۲۵ تا شنبه ۳۰ مرداد+جزئیات

تعطیلی در کشور از دوشنبه ۲۵ تا شنبه ۳۰ مرداد

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا: ممنوعیت تردد از فردا ساعت ۱۲ ظهر اعمال می شود و تا شنبه ششم شهریور ادامه دارد.

تعطیلی همه ادارات را نیز داریم. بنابراین از روز دوشنبه ۲۵ مردادماه تا پایان روز کاری شنبه هفته آینده (۳۰ مردادماه) همه ادارات به جز مشاغل ضروری مانند ادارات برق، آب، اورژانس، نیروی انتظامی و … تعطیل خواهند بود.

تعطیلی سراسری

با توجه به وضعیت بحرانی کشور در زمینه کرونا، محدودیت‌های جدید کرونایی در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا وضع شد.

به گزارش گلونی بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، دوشنبه ۲۵ تا شنبه ۳۰ مرداد تعطیلی سراسری در کشور اعمال می‌شود.

تجربه ماه‌ها درگیری کشورهای مختلف با همه‌گیری کرونا نشان داده است که یکی از راه‌های کاهش و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و اعمال قرنطینه در جامعه است.

ادارات دولتی، شرکت‌های خصوصی، سیستم حمل و نقل عمومی، واحدهای تولیدی، خدماتی و محل‌های کسب و کار و بازار از اماکن اصلی تجمع در شهرهاست که می توانند انتقال بیماری بین افراد را تشدید کنند.

محدود کردن فعالیت‌های روزمره به شرط نظارت و همکاری مردم و مسئولان، می‌تواند آبی بر آتش سوزان پیک پنجم کرونا باشد.

هنوز خبر تکمیلی از جزئیات تعطیلی هفته پیش رو منتشر نشده است. اما با توجه به روزهای سوگواری محرم و فعالیت هیئت‌های عزاداری، همچنان توصیه بر این است که مردم از حضور در اجتماعات به ویژه در فضاهای بسته و شلوغ خودداری کنند.

برخی حتی زدن دو ماسک را در فعالیت‌های بیرون خانه توصیه می‌کنند و تاکید دارند که در صورت تماس طولانی با ناقلان کرونای دلتا حتی با وجود ماسک و تزریق واکسن هم احتمال آلودگی وجود دارد.

محرم امسال با سیاه‌ترین اوج‌گیری کرونا از ابتدای همه‌گیری آغاز شده و اگر در کنار افزایش سرعت واکسیناسیون، منع سفر و جدی‌تر شدن رعایت شیوه‌نامه‌ها، تعطیلات و قرنطینه به یاری کادر درمان نیایند، تضمینی برای بهبود شرایط پس از روزهای سوگواری وجود نخواهد داشت.

امیدواریم در این اعلام تعطیلی جزئیات موثری برای مهار شرایط سیاه کرونا و عبور از روزهای تلخ پیک پنجم، در نظر گرفته شده و محدودیت‌ها به شکل جدی اعمال شود.

این روزها که دیگر از هشتگ‌های رنگارنگ کرونا را شکست می‌دهیم خبری نیست و حال و هوای بیمارستان‌ها و صف داروخانه‌ها و کمبود و گرانی سرم و دارو، حکایت از مغلوب شدن ما در برابر رویه دلتا دارد، این تعطیلات شاید مرهمی بر زخم ناسور و وحشت کرونا بر دل هم‌میهنان‌مان باشد.

پایان پیام

کد خبر : 240725 ساعت خبر : 1:10 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=240725
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات