نظر شما درباره تعطیلی کرونایی مهم است

نظر شما مهم است

نظر شما درباره تعطیلی کرونایی در کشور چیست؟

به گزارش گلونی در پی اعلام تعطیلی پنج روزه کشور نظرات مختلفی درباره این طرح در گوشه و کنار و در فضای مجازی و حقیقی به گوش می‌رسد.

بعضی با این طرح موافق هستند و معتقدند با تعطیلی ادارات و اصناف و منع تردد بین‌شهری، می‌توان این ویروس را کنترل کرد و فرصتی برای تجدید قوا به کادر درمان داد.

همچنین نظرشان بر این است که سرعت واکسیناسیون افزایش پیدا کرده و ایمنی اولیه افراد در برابر این ویروس تامین می‌شود.

اما در مقابل بعضی افراد کسب و کارشان را وابسته به حضور مردم می‌دانند و یک روز غیبت در محل کار برای آنها ضرر زیادی به دنبال دارد.

همچنین مشاغلی که با مواد اولیه و اقلام ضروری مردم ارتباط دارند، نظیر افرادی که در میادین میوه و تره‌بار و یا کشتارگاه فعالیت دارند، با مشکل مواجه می‌شوند و باید برای نگهداری و حفظ درآمد خود تمهیداتی بیندیشند.

این‌ نظریات در حالی مطرح می‌شوند که آمار مبتلایان و فوت‌شدگان این ویروس روز به روز بالاتر رفته و نگرانی زیادی مردم را احاطه کرده است.

از آنجایی که مراکز سرپوشیده و ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی انتقال بیماری را افزایش می‌دهند، چنین طرحی به طور موقت اجرایی خواهد شد تا از تشدید همه‌گیری ویروس کاسته شود.

تعطیلی کرونایی در کشور

در این شرایط نظر شما به عنوان یک شهروند، درباره این طرح چیست و به نظرتان آیا این تعطیلی می‌تواند همه‌گیری کرونا در پیک پنجم را کنترل کند؟

مهم است خودتان بنویسید

از نوشته‌های شما گزارشی منتشر خواهیم کرد که به روند مطالبه‌گری کمک خواهد کرد.

همچنین می‌توانید صدای خود را به شماره واتساپ یا تلگرام گلونی بفرستید و به صورت صوتی نظر خود را بگویید: ۰۹۰۳۲۷۶۴۱۹۳

صدای شما:

با این صدای خسته می‌گویم

تعطیل می‌شود و تور گردشگری راه می‌افتد

این تعطیلی فایده ندارد

تعطیلی و اقتصاد مردم

زمانش مناسب نیست

تصمیم گیری به موقع نیست

اگر محدویت‌ها کامل اجرا شود مفید است

قانون مجری خوب می‌خواهد

مسئله این بحران و مردم

تعطیلی در کشور از دوشنبه ۲۵ تا شنبه ۳۰ مرداد+جزئیات

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 240796 ساعت خبر : 9:58 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=240796
اشتراک در نظرات
اطلاع از
45 Comments
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

همه جا رو تعطیل نکردن. ما باید بریم سرکار، تعداد خیلی زیادی هم هستیم سری قبل که تعطیل کردن همه به امید خلوت بودن مترو و … از خونه بیرون اومدن که برن سر کار …ولی خب مترو و بی آر تی فاجعه بود تعداد قطارها رو کم کرده بودن جمعیت وحشتناک بود چهل دقیقه در یک ایستگاه منتظر موندم آخر به سختی تونستم وارد قطار بشم که امکان تکون خوردن هم نبود غلغله بود
امیدوارم این بار هم تکرار نشه چون ما چاره ای نداریم باید بریم سرکار
این حالت از تعطیلی تاثیری نداره بخش خصوصی و نیمه دولتی و … تعطیل نیستن
همین الان که این متن رو می نویسم قسمتی از مسیر رو با اتوبوس و قسمت دیگه هم در مترو در حال رفتن به سرکار هستم که جمعیت زیادی هستن همه سرکار می رن چون ۶ صبح هست.

من به شخصه مخالفم. چون تو این یکی دوسال آزمایش خودش رو پس داده و اصلا جواب نداده. کشور ما خیلی‌ها مهاجر هستن به مرکز و خب طبیعیه که با هر تعطیلی بخوان برن به شهر و دیار خودشون. خیلی‌ها هم که عاشق سفر و خسته از زندگی روزمره هستن پس می‌رن سفر.

تعطیلی ها برنامه خودشونه که بعدا بگن ما تعطیل کردیم ولی مردم رعایت نکردن پس مقصر مردم هستن

ما که شرکت خصوصی هستیم تعطیل نشدیم و باید بریم سرکار
تو خبر چون زدن ادارات و نه شرکت ها

بیییی تاثیر است چون توان اجرایی کردن قرنطینه ی واقعی را ندارند و این شکل از تعطیلی بدون اعمال قرنطینه اثری ندارد. مردم هم از لج شأن با بی تدبیری های حکومت میخواهند بروند سفر تا دلشان خنک شود حتی اگر کرونا بگیرند

نه وقتي مترو تعطيل نيست و مثل روزاي قبل شلوغه نه وقتي ترافيك شده تو جاده هاي هراز و چالوس
راه چاره ي اصلي واكسنه نه اين تعطيلي هاي نصفه نيمه كه حتي يك هفته هم نميشه

تعطیلی فایده ای نداره، من و خانوادم الان از اول کرونا حدود یکسال و نیمه که عمو و عمه و خاله و دایی رو ندیدیدم دورهمی اصلا نداشتیم، اونا هم همینطور همه تو‌خونه نهایتا برای کار روزانه و یا موارد ضروری بیرون میریم، بزرگترها واکسن زدند ، اما کوچکترها نه ، همه در مقاطعی به کرونا مبتلا شدیم ( حتی اونایی که واکسن زدند) بیمارستان هم رفتیم اما خدا رو شکر کسی فوت نشده، باور میکنید مشکل خانواده من اینه که همشون دارن افسردگی و الزایمر میگیرن چون همه بدون رفت و امد فقط حبس شدن تو خونه و میترسن، تقریبا پشت تلفن هر روز فقط گریه است ، در اثر اینکه خیلی هاشون بچه هاشون ایران نیستند و این ترس و نگرانی و دوری و اخبار بد این مریضی و وضعیت بد اقتصادی باعث شده روح و روانشون بریزه بهم، این تعطیلی هی مثل موج سینوسی ما رو روی پیک بالا و پایین میبره، کاش اونی که واکسن فایزر رو تحریم کرد یکم درایتش بیشتر بود و به فکر مردم بود تا ما هم مثل کشورهای دیگه حداقل امیدوارانه جلو میرفتیم و تحمل شرایط اسونتر میشد، خرید واکسن از کشور تولد کننده این ویروس دست ساز معقول نیست!

خب قطعا برا قطع زنجیره انتقال ویروس بی تاثیر نیست
شاید کشوری دلش به رحم آمد و تو این بازه زمانی کمک کرد. امیدوارم

سلام
به نظر من تاثیر قابل توجهی نداره چون شرکت های خصوصی تعطیل نمیشن،بیرون هیأت های عزاداری صندلی چیدن کیپ هم،دسته ها همه برقراره و برخورد جدی نمیشه،پروازها لغو نشدن،کسایی که با ماشین خودشون سفر میرن به طریقی خودشونو به مقصد میرسونن،کلا مثل همیشه راهکار درست و واقعی برای حل مشکل و عزم جدی برای عمل به اون راهکار رو نه تو مردم میشه دید نه تو مسئولین
بعد ۵روز که تعطیلی تموم شد،همین افرادی که سفر و مهمونی و عزاداری رفتن پخش میشن تو جامعه و …
سرعت واکسیناسیون هم که پایینه و همچنان برنامه ی ریزی و نظم وجود نداره
کاش واسه یک بار هم که شده خودجوش همه فقط ۲هفته جدی بشینیم تو خونه هامون

فایده نداره که.

یعنی اگه بخوایم در نظر بگیریم که این تعطیلی فایده داره، تو این شرایط فعلی که محرمه بی تاثیره.

خصوصا که همه بیرونن و هیئتن و اصلا خیلیا سفر میکنن شهرستان خودشون.

یعنی اگه این تعطیلیا فایده هم داشته باشه تو کشور ما بی‌فایده‌ست.

اين تعطيلی هيچ فايده ای ندارد. همه هم كه ماشالله تو راه شمالن .

دولت نیاز به استراحت داره، چی بهتر از این بهانه؟ تعطیلی ۵ روزه برای دولتی هل بسیار دلچسب خواهد بود، مثل تعطیلی قبل که اکثرا به مسافرت رفتند، اینها اصلا به فکر مهار کرونا و جان مردم نیستند، چرا که منبع درآمد بسیار خوبی پیدا کرده اند

نمایشی بیش نیست ،بخصوص که گفتن از دوشنبه نیست از سه شنبه هست،یهو یادشون افتاد ملت فرصت کافی ندارن خیز بردارن برا شمال ،بعد فیلم پخش کنن بگن ما تعطیل کردیم مردم نخواستن !!در عین اینکه به هدف عدم کنترل کرونا که سیاستشون هست میرسن ،مردم رو هم‌ مقصر اعلام میکنن و خلاص!

حساب شده نیست این تعطیلی وقتی شرکتهای خصوصی تعطیل نیستن و مترو همچنان شلوغه، جاده ها رو نمیبندن و فقط جریمه میذارن و اونم تازه خیلیا جریمه نشدن وقتی رفتن سفر. مردم به نون شب محتاجن و نمیتونن کار نکنن. نمیشه که هم گرونی باشه، هم واکسن نزنن، هم دارو گیر نیاد، هم ملت بشینن توی خونه و افسردگی بگیرن.

از صحبت های آقای زاکانی در برنامه تهران۲۰ خیلی راحت میشه برداشت کرد که این تعطیلی هم مثل مابقی تعطیلی هاست و در حد مصوبه باقی خواهد ماند و همچنین نظرشون بر این بود که برای ساماندهی خیلی مختصر بیماران حداقل نیاز به تعطیلی سراسری دو هفته ای (مشابه حکومت نظامی)هست پس در این تعطیلی ۵ روزه که قرار نیست هیچ پروتکلی به طور کامل اجرا بشه نباید انتظار بهبود شرایط رو داشت و فقط به معیشت قشر ضعیف جامعه ضربه وارد خواهد شد.
ایشون در ادامه صحبت هاشون هم اشاره کردند که از سازمان تبلیغات اسلامی در خواست کردیم که تمام مصوبات ستاد کرونا رو به هیئت های عزاداری ابلاغ کنند اما متاسفانه در فضای مجازی ویدیو های منتشر میشه که نشون میده هیچ گوش شنوای نیست و این تعطیلی نمیتونه هیچ دردی رو درمان کنه
به حرفای خودِ مسئولین استناد کردم که بدونید حتی خودشون هم امیدی به اجرای درست این طرح ندارند.

این اسمش قرنطینه نیست با این حجم از بیمار و مریضی و بی واکسنی باید از در خونه قرنطینه اعلام میکردن نه اینکه از امروز تا فردا صبح کلی آدم به سفر میرن بعد کلی آدم جمع میشن عزاداری میکنن خونه هم مهمونی میرن باید دو هفته تعطیل میکردن و به تمام کاسبها و آدمهایی که تو این دوهفته ضرر میکنن کمک میکردن

سلام. راضیه جلیلی هستم، یک مربی و ناجی استخر ، درحال حاضر؛ بیکار و بدون بیمه.ناجیی هستم که خودم ناجی ندارم. درباره تعطیلی کرونایی بگم؟!! دیره خیلی دیر یادشون افتاد. عید نوروز میتونست خیلی جلوگیری کنه از سرایت سریع ولی اینکارو نکردن. الانم این تعطیلی فرقی به حال اون جماعت ۴٪ مرفه نمیکنه ،هرچی درد و سختی و بلا و بی دارویی و بی واکسنی هست برای ما قشر ۹۶٪ . تو کشور خودمون یتیمیم.

سلام مضحکه واسه من و امثال منی که چند تا چک کلی تومنی تو بازار داریم اجاره خونه احاره مغازه مخارج بچه ها مالیات قبوض وحشتناک برق و اب برنامه ها مضحک تلوزیون و نق نق بچه ها نداشتن گرانی وحشتناک همه چیز حتا نان اینترنت کاملا بهم ریخته و اینهمه دروغ و دزدی تو روز روشن و مسافرایی که دو برابر همین پول رو میدن و وارد میشن و از منازل پولی استفاده میکنن چون اون مامور هم مثل من و شما باید مخارجش تامین بشه و و و و از فردا عصر لبینید تو خیابونا و پارکا چه خبره

مهمترین مشکل این نوع تعطیلی‌ها اینه که ضمانت اجرایی به خصوص برای تعطیلی شرکت‌های خصوصی وجود نداره. شاید روشی مثل منع طردد ماشین از درب منزب بتونه راهکار خوبی باشه تا کارمند دلیل موجهی برای کارفرما بابت نیامدن ارائه بده.

تااسم تعطیلی میادمامردم گیلان وحشت زده میشیم ،،برای ماتعطیلی یعنی اوج گیری کرونا،یعنی ترافیک یعنی گرانی یعنی بدبختی یعنی دوباره ودوباره هابه کرونامبتلاشدن یعنی عزیزازدست دادن،،خواهش میکنم درکنارتعطیلی به مسافرتهاتوجه ویژه تری بشه،دیگه بایدچجوری بگیم

سلام .
در مورد مطالبات مقابله با کرونا یک نکته مهم به نظر من جا مانده است .
عموماً مطالبات بدین صورت بوده است:
قرنطینه کنید .
تعطیل کنید.
واکسن بزنید
و …

ولی کشورهایی چون استرالیا و چین که نه لزوماً با زدن تعداد واکسن بالا بلکه با آزمایش گسترده افراد از همه گیری کرونا جلوگیری کرده اند ولی در ایران هیچگونه آزمایش برای افراد بی علامت اطراف تست مثبت به صورت سیستماتیک در نظر گرفته نشده در حالیکه در شهر پرت استرالیا یک بازار را به دلیل عبور یک انسان با تست مثبت تست می گیرند و تعطیلی کامل پنج روزه شهر همزمان با این مساله است و از طرف دیگر در شهرهای چین که مبدا ویروس را نتوانند رهگیری کنند با آزمایش کل شهر و آزمایشهای میلیونی در روز گسترش ویروس را مهار می کنند ما از تست کرونا در جهت جلوگیری از انتشار آن در افراد بی علامت که مهمترین افراد در انتشار ویروس هستند هیچگونه استفاده ای نمی کنیم بلکه از آزمایش ویروس کرونا تنها در جهت درمان و اطمینان از اینکه درمان کرونا را انجام دهیم استفاده می کنیم .

مطالبه نه آزمایش میلیونی در روز بلکه مطالبه مورد نظر عبارت است از :
۱. آزمایش رایگان پنج نفر از هر تست مثبتی است که شخصاً هزینه را پرداخت کرده است مخصوصاً بعد از گذر از هر پیک کرونا
۲.ایجاد قانون در مجلس و اجرای با فوریت آن برای مجازات متناسب برای افرادی که با وجود اطلاع از مثبت بودن تست کرونای خود، آنرا مخفی کرده و رعایت دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نکنند.

بنظرم خیلی موثره. بویژه با منع تردد. درسته صد در صد مردم رو نمیتونن کنترل کنن ولی بلاخره همین مترو و اتوبوسها و محل های تجمع عزاداری کمتر میشه

بی تاثیر نیست اگه کسی می خواهد مسافرت برود یا خانه اقوام حداقل با منع تردد منصرف میشوند اما کاش زودتر اینکار را میکردند چون تعطیلی مصادف شد با محرم مردم رعایت نمیکنن عزاداری دسته جمعی انجام میشه این خودش اوضاع را بدتر میکنه

تا زمانی که دولت دورغ میگه هیچ فایده نداره

مدت زمان قرنطینه خیلی کوتاهه. ۵ روز کمک کننده نیست‌. ضمن اینکه این تعطیلی شامل اغلب مشاغل نمیشه. و فقط مشاغل دولتی رو شامل میشه. من خودم توی کارخونه‌ی مواد غذایی کار میکنم. از ابتدای کرونا تا الان ۱ ساعت از ساعت کاری من کم نشده. جز مشاغل گروه یک هستم. متاسفانه طبق گروه‌بندی سنی باید واکسن بزنم که حالا حالا هم نوبتم نمیشه. قرنطینه برای من که بی فایده‌ست

این تعطیلی فقط برای ادارات هست شغل های آزاد و شرکت های خصوصی تعطیل نمیکنن که البته حق هم دارن چون چیزی قرار نیس عوض بشه ، هربار تعطیل کردن یه مدت خیلی کوتاه تاثیر گذاشت دوباره رفتیم تو پیک، اینجوری که نمیشه!
بعد هم به نظر من تعطیل میکنن که مردم رو تو جاده جریمه کنن پول دربیارن( این حالت خیلی بدبینانش‌بود)

سلام میتونه تاثیر داشته باشه اما بشرطی ک مردم تامین بشن . مردمی ک درامد روزانشون فقط بااینک برن سرکار از کجا بیارن امرار معاش کنند؟؟ اگ اروپایی ها تعطیل کردن مردمشون تامین معیشت کردن ب مشاغلشون تسهیلات دادن تو اب و برق و… رعایتشون کردن همزمان هم تمام مردمشون واکسیناسیون کردن اما اینجا چی ؟؟؟ ما چی ؟ روزی ۲ بار برق ۲ساعت ونیم میره گرونی بیداد میکنه عزیزامون داریم از کرونا و ایست قلبی … از دست میدیم . دخل و خرجمون یکی نیست !! اگر مردم ما مجبور نبودن ک خودشون ب سختی نمینداختن و برای درامد از تو خونه برن بیرون .!!! هیاتها باید تعطیل بشن ک مردم تجمع دارن سفرااا …اینجا هنوز دهه ۴۷ تموم نشد واکسنشون اونم مرحله اول!!!! هرروزم گند یک کارشون درمیاد !! هرروزم هی یکیشون میاد اونا لو میده !! مارا کردن مضحکه دسشون !! آی چه کار میخان بکنن ک مردم پایین دست تعطیل کردن !!!؟؟ میزاشتن جمعیت به ۴۰ میلیون میرسید بعد تعطیل میکردن ؟ ☹☹☹همه ما داغدار همیم ، ما اوج بدبختی و مظلومیتیم اوج ستم

به شرطي كه همه جا تعطيل باشه،مثل همه جاي دنيا،نه اينكه بعضي شركتها مجددا باز باشند،تعطيلي بايد مثل اروپا باشه كه سال گذشته همين موقع تو اسپانيا از هر خانواده فقط يك نفر اجازه داشت از خونه براي خريد مايحتاج خارج بشه،اگر نزديكترين سوپري رو زد ميكرد و ميخواست ازبعدي خريد كنه بايد دليل قانع كننده براي كارش ميداشت در غيراينصورت جريمه سنگين ميشد،الان چند ماهه زندگيشون به روال عادي برگشته،اينجا تعطيل كردن فقط بهانه ايه كه بعدا احمال كاري بالادستي ها رو به گردن عدم رعايت مردم بندازن.اين تعطيلي٥-٦روزه پاك كردن صورت مسأله أست ولاغير ….

درود ،تعطیلی کرونایی خوب و مفیده به شرطی که دولت به فکر معیشت مردم باشه ونیروی انتظامی هم درگیر این قضیه بشه ،هم ارزاق عمومی توسط انها به در خونه ها برده بشه وهم امنیت شهر برقراربشه یکبار هم متمدنانه رفتار کنیم

باید هیئت ها رو تعطیل کنن و از همه مهمتر شهرهای زیارتی کلا تعطیل شه وگرنه هیچ تاثیری نداره تعطیلی نصفه نیمه

واقعا الان شرایط طوری نیست که بخواهد حضوری باشد انتخاب بین بد و بدتر است و اگر خدایی نکرده اتفاقی پیش بیاید برای همیشه از زندگی محروم می‌شویم!!!کاش کاری کنید…کاش حداقل چند هفته سرعت واکسیناسیون بالابرد و قرنطینه انجام شود …حرم ها تعطیل شوند…و بدون ماسک لبخند واقعی بزنیم….

برای من که این مدت تعدادی از همکارای نزدیکم مبتلا شدن واقعا همین چند روز تو خونه موندن دور از استرس هم غنیمته

قطعا تعطیلی و قرنطینه جواب میده اما بشرطی که تو این ایام هیئت هابرگزار نمیشدن.توی خیابون ها و کوچه ها تکیه ها و ایستگاههای صلواتی زده نمیشد.مسافرت با هر وسیله نقلیه عمومی هم امکان پذیر نبود.به مشاغلی که تعطیلی بهشون ضرر می‌رسونه کمک بشه.و بعد از این هفته هم ادامه داشته باشه چون تو این هفته ۳روز بخودی خود کل کشور تعطیل میشد

سلام امیدوارم تاثیر داشته باشه من دورکارم فرقی برام نداره ولی چندتا از دوستام متضرر میشن هرچند اگر تاثیر داشته باشه حتما موافقمن، ولی فکر نمی‌کنم تاثیری داشته باشه چون تجمعات ک هست متاسفانه رعایت نمیکنن و حتی یک جا نوشته بود بدون ماسک وارد بشید

این تعطیلی فقط به اسمش تعطیله وگرنه مردم که مسافرتشونو میرن،هیأت های عزاداری که برقراره،انگار بعضیا خودشونو به خواب زدن و هر کار کنی بیدار نمیشن

منع تردد سفت و سخت برای مسافرت‌ها بهتره از تعطیل کردن مشاغل بدبختی که به نون شب محتاج شدن و کلی بدهی بالا اوردن

به نظر من هیچ فایده ای نداره مگه تا الان چند دوره تعطیل نکردند؟؟اوضاع بهتر شد؟پاندمی با تعطیلی و سلام و صلوات که از بین نمیره باید سرعت واکسیناسیون رو بالا ببرند .

باید تعطیل بشه همه جا با جدیت. تمام پروازها هم باید لغو بشه. حکومت نظامی کامل. از طرفی تو این مدت سرعت واکسیناسیون رو بالا ببرن . حداکثر مردم رو واکسن بزنند وگرنه باز هم برمیگردیم به همین وضع. بانک ها هم حداقل قسط های عقب افتاده رو نادیده بگیره. چقدر باید شاهد مرگ عزیزانمون باشیم؟ اگر یک ماه دلسوزانه دل به کار میدادن الان به این وضع نمیفتادیم. یه کاری بکنند که مردم ببینن دارن کار مثبت انجام میدن تا اونا هم همکاری کنند. فقط زودتر انجام بدن.

برای منی که کارمند هستم و باردار و اداره زیر بار شیفت بندی نمیره یک هفته هم یک هفته اس که محیط آلوده بیرون و اداره دور باشم
و انصافاً هیچ جا هم نمیرم فقط خونه ام
ولی به شرطی که همیشه پیش از اجرا تمهیدات لازم برای بستن راه ها و به هیچ وجه اجازه عبور به هیچ کس ندن
ما که تو شهر جنوبی هستیم تو این فصل مسافر پذیر نیستیم ولی بیچاره شهرهای مسافر پذیر
ان شاء الله سلامتی باشه برای همه

سلام. قطعا تعطیلات سراسری به کاهش آمار مبتلایان به کرونا و قطع چرخه آن کمک خواهد کرد. اما تعطیلاتی که به شکل جدی مانع سفرهای مردم باشد. نه آنکه به دلیل هجوم مسافران به شهرهای شمالی پیک پنجم به نوک قله نرسیده دورخیز کند و قله‌ای بالاتر در ابتلای مردم به کرونا بسازد.امیدوارم که در این تعطیلاتی که پیش رو داریم مسیرهای ورودی و خروجی شهرها واقعا بسته شود.

تعطیلی موقت و منع تردد در روزهای تعطیل سال اگر به درستی صورت بگیرد و ورود و خروجی در شهر اتفاق نیفتد، می‌تواند از شدت شیوع بیماری بکاهد. همچنین بعضی از مشاغل می‌توانند به صورت مجازی به کار خود ادامه دهند و سفارش‌های خود را از این طریق دریافت و پیگیری کنند.

همونطور که تو این یک سال و نیم تجربه ی دنیا نشون داده تعطیلی های گسترده میتونه تاثیر مهمی در کاهش موارد ابتلا به بیماری داشته باشه اما به شرطی که ضمانت اجرایی داشته باشه، کسی که تو این روزهای تعطیلی میتونه با دادن جریمه سفر بره یا تو هر اجتماعی شرکت کنه مبتلا بشه بعدم از شنبه برگرده سرکار و همکارانش رو مبتلا کنه همون بهتره که تعطیل نباشه، تعطیلی باید با کمک نیروهای نظامی و انتظامی جدی گرفته بشه افراد اجازه ی خروج از منزل جز موارد ضروری رو نداشته باشن تا کمی بتونه موثر باشه و از فشار روی کادر درمان کم کنه.

خیلی وقت پیش باید تعطیل میکردن. یه کمک هزینه بدن تا مردم با خیال راحت بمونن تو خونه و نگران اجاره خونه و نون شبشون نباشن.

مهمه که تعطیلی سراسری و طولانی مدت باشه. همه مردم الان تحت فشار مالی هستند. کسب و کارها حق دارند نگران درآمدشون باشند اما اگر تعطیل نکنند اون درآمدی که درمیارن رو باید چند برابر کنند و خرج درمان کنند. پس منطقیه که الان فقط به فکر سلامتی‌مون باشیم و توی خونه بمونیم. جدی و طولانی مدت.

تعطیلاتی که سه روزش تعطیل رسمی بوده و همزمان قطارها و هواپیماها مسافر میارن و میبرن از شهرهای قرمز و سیاه… تعطیل نیست، یه شوخی کثیفه با مردمی که دارن عزیز از دست می‌دن تو این روزهای نکبت گرفته.