جان سخت در مافیا نقشی تاثیرگذار در شهر

جان سخت در مافیا نقشی تاثیرگذار در شهر

با طرح محدودیت اینترنت مخالفت کنید؛ یک میلیون و ۲۰۰ هزار امضاکننده منتظر شما هستند

به گزارش گلونی شهروندان در بازی ناآگاه هستند و به همین علت بعضی بازی مافیا را «صف آرایی اقلیت آگاه در برابر اکثریت ناآگاه» می‌دانند.

یکی از این ناآگاهی‌ها مربوط به شهروند یا مافیا بودن بازیکنانی است که از مسابقه خارج می‌شوند.

جان سخت شهروندی است که می‌تواند در طول بازی دو بار استعلام مافیا یا شهروند بودن بازیکنان خارج شده را از گرداننده درخواست کند و روز بعد قبل از شروع صحبت، گرداننده نقش بازیکنان بیرون بازی را به شهر اعلام می‌کند.

این قابلیتی است که در سناریوی مافیای کلاسیک نقش «گورکن» دارد و نقش جان سخت در سناریوی شب‌های مافیا علاوه برا این توانایی، یک بار هم از تیر شب در امان است.

در اصل ترکیبی از نقش گورکن و کشیش جزو قابلیت‌های اوست.

جان سخت در مافیا

استفاده از توانایی جان سخت بستگی به روند و استدلال‌های بازی دارد. اگر دلایل بازی برای شهروندان روشن باشد و تمامی استدلال‌ها، حتا استدلال رای‌گیری، نشان دهد که بازیکن خروجی مافیاست، استفاده از قابلیت جان سخت، خیلی به کمک شهر نمی‌آید.

اما زمانی که گره‌ای در شهر وجود داشته و یک بازیکن با رای خروج، از بازی بیرون رفته، استفاده از قابلیت او حتمی است و می‌تواند طرف‌های بازی را مشخص کند.

هرچند که مشخص نمی‌شود کدام بازیکن خارج شده، چه نقشی داشته، اما با توجه به روند بازی و آنچه که در شهر پیش آمده، بازیکنان می‌توانند این موضوع را تشخیص دهند.

گفتنی است اگر جان سخت یا گورکن در سناریو وجود نداشته باشد، بازیکنان با رای گیری از گرداننده درخواست اعلام وضعیت می‌کنند و تفاوت آن با نقش جان سخت در این است که استعلام با رای گیری فقط شهروند یا مافیا بودن افراد را اعلام می‌کند و به طور مشخص به نقش آنها اشاره‌ای ندارد.

طنز: نقش گورکن در مافیا و ماندن در گذشته

پایان پیام

نویسنده: سارا ملاعباسی

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 241734 ساعت خبر : 8:08 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=241734
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

خیلی مختصر و‌خوب‌و کوتاه عالی بود