جنگل های شمال لبنان برای سومین روز متوالی در آتش است

جنگل های شمال لبنان برای سومین روز متوالی در آتش است

به گزارش گلونی به نقل از فرانس ۲۴ امروز (جمعه) لبنان برای سومین روز متوالی در حال مبارزه با آتش‌سوزی مناطق جنگلی است، این درحالیست که آتش، جنگل‌های کاج را تخریب کرده است و به تهدیدی برای خانه‌ها در مناطق شمالی تبدیل شده است.

عباس مرتادا، وزیر کشاورزی به خبرگزاری فرانسه گفت، آتش‌سوزی که روز چهارشنبه در منطقه دور افتاده آکار لبنان آغاز شد به سرعت و بطور وسیعی در حال گسترش است.

مرتادا می‌گوید: «به علت وجود بادهای بسیار شدید آتش در همه جهات در حال گسترش است و به کشور سوریه رسیده است.»

به گزارش خبرگزاری دولتی لبنان، سرعت این آتش‌سوزی که منجر به کشته شدن یک آتش‌نشان داوطلب ۱۵ ساله شد و افراد زیادی را مجبور به ترک خانه.های خود کرد، یک شبه افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری ملی لبنان آتش‌سوزی جنگل‌های شمال لبنان در منطقه جبل اكروم در مرز دو کشور از کنترل خارج شده است.

منطقه آسیب‌دیده از آتش‌سوزی یک شبه به میزان قابل توجهی گسترش یافته است. آتش به باغات، زمین‌های کشاورزی و برخی از خانه‌هایی که ساکنان آنها تخلیه کرده‌اند نزدیک شده است.

هیچ برآورد رسمی از وسعت منطقه آسیب دیده وجود ندارد.

خبرگزاری ملی لبنان می‌گوید ارتش اوایل جمعه دو هلی‌کوپتر برای کمک به خاموش کردن شعله های آتش مستقر کرده است و داوطلبان محلی بیشتری به تلاش برای اطفا حریق پیوستند.

صلیب سرخ یکی از داوطلبان را که دچار مشکلات تنفسی شده است معالجه کرد.

جورج ابوموسی از سازمان دفاع مدنی لبنان می‌گوید: «تیم‌های آتش‌نشانی در حال مهار آتش هستند. اما مناطقی وجود دارد که نمی‌توانیم به آنها برسیم.»

به گفته مرتادا، دولت لبنان که نقدینگی کافی برای مبارزه با آتش‌سوزی ندارد به دنبال کمک خارجی است.

او می‌گوید: «دولت لبنان به بسیاری از هواپیماهای آتش‌نشان دسترسی ندارد و امید خود را به کمک قبرس، یونان و سوریه بسته است.»

سوریه گفته است كه توانسته آتشی كه از لبنان وارد این کشور شده است را مهار كند.

خبرگزاری دولتی سانا سوریه به نقل از مدیر دفاع مدنی سوریه گزارش داد: «آتشی که از خاک لبنان به منطقه قصیر رسیده بود کاملاً خاموش شده است.»

ناکامی دولت در مهار آتش‌سوزی‌های ویرانگر در اکتبر ۲۰۱۹ یکی از عوامل ایجاد جنبش اعتراضی بی‌سابقه و سراسری علیه بی‌کفایتی و فساد مسئولین در لبنان بود.

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 238345 ساعت خبر : 7:22 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=238345
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات