دیسکالیفه چیست و سجاد گنج زاده چگونه طلا گرفت

دیسکالیفه چیست و سجاد گنج‌زاده چگونه طلا گرفت

به گزارش گلونی در روز پایانی رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، سجاد گنج‌زاده کاراته‌کای وزن ۷۵+ کیلوگرم ایران، مدال طلای این مسابقات را کسب کرد.

او در حالی که با نتیجه ۴ بر ۱ از حریف عربستانی خود عقب بود، حین بازی با ضربه پای چپ مبارز عربستانی بیهوش شد و با دیسکالیفه شدن حریفش، قهرمان المپیک شد.

ديسکاليفه به هرگونه خطایى که خارج از روحيه ورزشکارى صورت گيرد، گفته می‌شود که منجر به ثبت خطا و اخراج بازيکن خطاکار مى‌شود.

در این بازی نیز خطای نماینده عربستان، طارق حامدی، خارج از قوانین ضربات فنی بود و باعث بیهوشی گنج‌زاده شد.

پس از این اتفاق ۵ داور میدان وارد شور شدند و در نهایت کاراته‌کای عربستانی را به دلیل وارد ضربه محکم به گنج‌زاده دیسکالیفه اعلام کردند تا مدال طلا از آن سجاد گنج‌زاده شود.

ساعتی بعد از این حادثه، حال سجاد گنج‌زاده بهبود پیدا کرد و توانست مدال طلا را به گردن بیاویزد.

هدایت سجاد گنج‌زاده در این رقابت‌ها بر عهده سید شهرام هروی سرمربی تیم ملی کاراته ایران است.

نماشای گلونی را دنبال کنید

گفتنی است گنج زاده در این مرحله مقابل اوگور آکتاش دارنده مدال برنز جهان و نفر نخست رنکینگ از ترکیه به روی تاتامی رفت و در پایان در دیداری سخت و حساس با نتیجه ۲ بر ۲ و با امتیاز سانشو به برتری رسید و به فینال راه یافت.

پیش از این سارا بهمنیار در رقابت‌های وزن ۵۵- کیلوگرم المپیک توکیو که روز پنج‌شنبه برگزار شد با یک پیروزی و دو شکست از دور رقابت‌ها کنار رفت و حمیده عباسعلی دیگر نماینده کاراته بانوان ایران نیز امروز(شنبه) با ۲ پیروزی و ۲ شکست حذف شد تا تیم دو نفره بانوان ایران بدون کسب مدال به کار خود در المپیک توکیو پایان دهد.

رشته ورزشی کاراته برای نخستین بار است که به دلیل درخواست ژاپن، در بازی‌های المپیک حضور رسمی دارد اما در دوره بعدی المپیک در پاریس حضور نخواهد داشت.

حسن یزدانی نقره گرفت

سارا بهمنیار و دختران این سرزمین

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 239641 ساعت خبر : 6:13 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=239641
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات