سریال قبله عالم و انتظار برای ربودن گوی ژانر کمدی

سریال قبله عالم و انتظار برای ربودن گوی ژانر کمدی

به گزارش گلونی سینمای ایران در مقطعی از زندگی خود به سر می‌برد که دیگر جای فیلم‌های سینمایی بلند را، سریال‌های چندین فصلی بلند مدت فرا گرفته‌است و با پخش قطره‌ای، مخاطب کنجکاو را هر هفته پای پلتفرم‌های خانگی می‌نشاند.

حال اینکه ساخت چنین سریال‌هایی تا چه اندازه موفق است یا بهتر بگوییم به نفع چه کسانی است، خود بحث مفصلی است که در این مطلب نخواهد گنجید.

پس از پایان ناموفق سریال دراکولا آن هم به کارگردانی مهران مدیری، کسی که تا قبل از این سال‌ها، ساخت مجموعه‌های طنز پرمخاطب فقط و فقط در انحصار خود او بود و بس و همچنین بعد از عدم توفیق سریال مردم معمولی رامبد جوان که آن هم نیز توانست نظر مخاطبین معمولی را جلب کند و در هیاهوی فیلم‌ و سریال‌های درام و تراژدی این روزها، برای ساعاتی فضای جدی زندگی را به سخره گیرد و مخاطب را از ته دل بخنداند، حالا اما باید منتظر سریال قبله عالم بود تا دید این اثر چه چیزی در چنته دارد!

سریال قبله عالم و انتظار برای ربودن گوی ژانر کمدی

قبله عالم یک مجموعه‌ نمایش خانگی ایرانی و به کارگردانی حامد محمدی است که ژانر تاریخی دارد و به زندگی ناصرالدین‌شاه قاجار می‌پردازد و لوکیشن‌های این سریال در خانه تاریخی طباطبایی‌های کاشان فیلم‌برداری شده است.

حامد محمدی، نویسنده، فیلمنامه‌نویس و کارگردان ایرانی، متولد سال ۱۳۵۸ در تهران و فارغ‌التحصیل رشته حقوق بین‌الملل است.

محمدی در سال ۱۳۸۷ و با فیلم طلا و مس فعالیت سینمایی خود را در مقام فیلمنامه‌نویس آغاز کرد و پس از نوشتن فیلمنامه بعدی خود به نام حوض نقاشی و ساخت آن توسط مازیار میری در سال ۱۳۹۱، توانست اولین فیلم سینمایی خود به نام فرشته‌ها با هم می‌آیند را در سال ۱۳۹۲ کارگردانی کند.

از حامد محمدی دو مجموعه داستان کوتاه نیز به نام‌های شش و سی و دو دقیقه میدان تجریش و عاشقی روی خط عابر پیاده منتشر شده‌ است.

هنر محمدی در فیلم‌سازی اما تنها محدود به ساخت فیلم‌های درام نبوده‌ است و او قبل از تجربه سریال کمدی قبله عالم، فیلم‌های اکسیدان، چهار انگشت و چپ راست را نیز که با اقبال زیادی روبرو بوده‌اند در کارنامه هنری خود به ثبت رسانده است.

قبله عالم با مجموعه بازیگرانی همچون حامد کمیلی، سام درخشانی، شقایق دهقان و هادی کاظمی در روز دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ از فیلیمو منتشر خواهد شد.

نقد سایر سریال‌ها را بخوانید

پایان پیام

نویسنده: هانیه شریعتی

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 237848 ساعت خبر : 10:24 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=237848
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات