سیل در هند ۹۰ هزار نفر را بی خانمان کرد

بیش از ۱۳۰ کشته

سیل هند: امدادگران برای یافتن بازماندگان در میان گل و لای و آوار جستجو می‌کنند

به گزارش گلونی گاردین نوشت: تعداد کشته‌های باران‌های شدید موسمی در سواحل غربی هند به بیش از ۱۳۰ نفر رسیده است و نزدیک به ۹۰ هزار نفر نفر خانه‌های خود را تخلیه کرده‌اند.

روز شنبه امدادگران در هند در بدون امید در جست‌وجو برای یافتن نجات یافتگان در میان گل‌ولای و آوار بودند.

طوفان‌های سیل آسا ساحل غربی هند را در روزهای اخیر بهم ریخته و ده‌ها نفر را در نزدیکی پایتخت اقتصادی این کشور، بمبئی، مفقود کرده و باعث بدترین سیل در دهه‌های گذشته در منطقه تفریحی گوآ شده است.

ویشواجیت رین، وزیر بهداشت گوآ، می‌گوید: مردم تقریباً همه چیز را از دست داده‌اند. این ناحیه طی نیم قرن گذشته چنین بارندگی‌های سنگینی را ندیده است.

وی گفت: در اثر طغیان آب در خانه‌ها، بیش از ۱۰۰۰ خانه در منطقه آسیب جدی دیده‌اند.

به گفته پرمود ساوانت، وزیر ارشد گوآ، سیل‌های اخیر گوآ جز بدترین سیل‌ها در دهه‌های گذشته بودند، باران‌های موسمی خسارت‌های گسترده‌ای در این متطقه به بار آورده است اما برخلاف ایالت ماهاراشترا، كه ۷۶ نفر در آن جان خود را از دست داده‌اند، تلفاتی نداشته است.

بیش از نیمی از مرگ‌ومیر در ریگاد، جنوب بمبئی اتفاق افتاده است، در اثر رانش زمین ده‌ها خانه دفن شدند، که منجر به کشته شدن ۴۷ نفر شده است و ۵۳ نفر دیگر در زیر لایه های گل گرفتار شدند.

ریزش باران باعث طغیان رودخانه ساویتری شد، شهر مهاد را کاملاً غیرقابل دسترسی کرده و باعث ترس و وحشت ساکنان شده است تا برای فرار از آبی که هر لحظه بالاتر می‌آید به پشت بام‌ها و طبقات فوقانی بروند.

تیم‌های امداد و نجات به دلیل وضعیت جوی نامناسب روز جمعه نتوانستند هلی کوپتر را در منطقه فرود آورند اما سرانجام با پایین آمدن سطح آب توانستند مردم محلی را نجات دهند.

اداره هواشناسی هند گفت، تفرجگاه مهابالشوار در دامنه کوه تقریبا ۶۰ سانتی متر (۲۳ اینچ) باران را در ۲۴ ساعت تا جمعه صبح ثبت کرد.

تیم‌های نجات و واحدهای نظامی برای تخلیه افراد گرفتار تلاش کردند اما با وجود رانش زمین که جاده‌ها را از جمله بزرگراه اصلی بین بمبئی و گوا از بین برده بود، عملیات آنها با مشکل روبرو شد.

سطح آب روز پنجشنبه در مناطقی از چیپلان، جنوب بمبئی، پس از ۲۴ ساعت باران بدون وقفه، نزدیک به ۲۰ فوت (۶ متر) افزایش یافت و خانه‌ها و جاده ها را زیر آب فرو برد.

دولت ایالت ماهاراشترا گفت: تماس با شهر به دلیل آب‌گرفتگی مسیرهای زمینی به طور کامل قطع شد.

هفت تیم نجات دریایی مجهز به قایق های لاستیکی، جلیقه نجات و حلقه نجات غریق به همراه غواصان متخصص و یک هلی کوپتر برای انتقال هوایی ساکنان گرفتار شده در سیل به مناطق آسیب دیده اعزام شدند.

نزدیک به ۹۰ هزار نفر تاکنون در ماهاراشترا شهر را تخلیه کرده‌اند.

اداره هواشناسی هند برای چندین منطقه در این ایالت هشدارهای قرمز صادر کرده و پیش‌بینی کرده است که بارندگی شدید تا چند روز آینده ادامه داشته باشد.

جاری شدن سیل و رانش زمین در فصل بارش های موسمی هند معمول است، که هم‌چنین باعث می‌شود ساختمان‌ها و دیوارهایی که مقاومت کافی ندارند پس از چند روز باران بدون وقفه دچار آسیب شود.

مقامات گفتند که چهار نفر قبل از طلوع خورشید جمعه هنگام ریزش ساختمانی در زاغه نشین بمبئی جان خود را از دست دادند. این حادثه کم‌تر از یک هفته پس از آن رخ داد که حداقل ۳۴ نفر در اثر در اثر فرو ریختن دیوار روی چندین خانه و رانش زمین در شهر جان خود را از دست دادند.

مقامات شهری گفتند که آب باران آخر هفته گذشته باعث طغیان در یک مجتمع تصفیه آب در بمبئی شد و منجر به اختلال در تأمین آب در بیشتر مناطق این شهر ۲۰ میلیون نفری شد.

راکسی کول، دانشمند آب‌وهوا در موسسه هواشناسی گرمسیری هند، گفت که جاری شدن سیل موسمی بی‌سابقه است، اما غیر منتظره نیست.

وی در توئیتر خود نوشت: ما درحال حاضر شاهد افزایش سه برابری باران‌های شدید هستیم که باعث جاری شدن سیل در سراسر هند می‌شود.

بر اساس گزارش موسسه پوتسدام برای تحقیقات تأثیرات اقلیمی که در آوریل منتشر شد بحران تغییرات آب‌وهوایی باعث شدت گرفتن باران‌های موسمی در هند می‌شود. این گزارش پیامدهای ناگواری در حوزه ی غذا، کشاورزی و اقتصاد برای تقریباً یک‌پنجم جمعیت جهان پیش‌بینی می‌کند.

سیل در مرکز چین با بیش از ۵۵۲ میلی متر باران در ۲۴ ساعت

پایان پیام

مترجم: مریم قره‌گزلو

کد خبر : 237331 ساعت خبر : 9:53 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=237331
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات