فروش ١٢ میلیاردی تابستانه کتاب ١٤٠٠ در سه روز

فروش ١٢ میلیاردی تابستانه کتاب ١٤٠٠ در سه روز

با پایان سومین روز اجرای طرح «تابستانه کتاب ١٤٠٠»، ١٢٠ میلیارد و ٩٦٠ میلیون و ٧٧٨ هزار و ٦٧٢ ریال کتاب در کشور به فروش رسید.

به گزارش گلونی به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، با باقی ماندن چهار روز از مهلت استفاده از یارانه ٢٠ درصدی در کتابفروشی‌های عضو طرح «تابستانه کتاب ١٤٠٠» ٢٠٨ هزار و ٨٢٥ نسخه کتاب به ارزش ١٢٠ میلیارد و ٩٦٠ میلیون و ٧٧٨ هزار و ٦٧٢ ریال از سوی ٩٧٤ کتابفروش به فروش رسید.

استان‌های تهران با ١٦٢ کتابفروشی، خراسان رضوی با ١٢٣ کتابفروشی، اصفهان با ٩٣ کتابفروشی، قم با ٨٣ کتابفروشی، آذربایجان شرقی با ٦١ کتابفروشی، کردستان با ٥٥ کتابفروشی و فارس با ٥٤ کتابفروشی بیشترین مشارکت کتابفروشی‌ها در طرح «تابستانه کتاب ١٤٠٠» را به نام خود ثبت کردند.

همچنین در این طرح  تاکنون، استان تهران با فروش ٣١ هزار  و ٩٦٤ نسخه کتاب، خراسان رضوی با فروش  ٢٤ هزار و ٦٠١ نسخه کتاب و اصفهان با فروش ٢٢ هزار  و ٣٦٨ نسخه کتاب  به ترتیب سهم ١٥، ١٢ و ١١ درصدی در فروش کتاب داشته‌اند.

فروش ١٢ میلیاردی تابستانه کتاب

لازم به ذکر است، در طرح «تابستانه کتاب ۱۴۰۰» خریداران می‌توانند تا پانزدهم مردادماه با مراجعه به کتابفروشی‌های عضو طرح،‌ کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و دانشگاهی را با یارانه ۲۰ درصدی خریداری کنند.

اسامی و مشخصات کتابفروشی‌های عضو طرح به تفکیک هر استان بر روی این سایت قابل مشاهده است.

گفتنی است طرح تخفیف کتاب از سال ۹۴ اجرا شد.

هدف از این طرح ترویج فرهنگ کتابخوانی و تقویت توان خرید کتاب برای مخاطبان و همچنین رونق‌بخشی به صنعت کتاب و کمک به کتاب‌فروشی‌ها و ناشران بود.

این طرح هر سال به صورت فصلی به مدت یک هفته اجرا می‌شود.

در این طرح مردم می‌توانند با ارائه کد ملی خود ۲۰درصد تخفیف برای خرید کتاب از کتاب فروشی‌های عضو طرح بگیرند.

به نظر می‌رسد این طرح برای دوستداران کتاب مفید بوده و قدرت خرید را کمی افزایش داده است.

همچنین در این روزهای کرونایی که اغلب مردم خانه‌نشین شده‌اند این طرح می‌تواند کمک و تشویق خوبی باشد تا اوقات خود را با کتاب خواندن سپری کنند.

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 238977 ساعت خبر : 9:30 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=238977
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات