فیلم شکل آب و تجسم عشقی فرازمینی

فیلم شکل آب و تجسم عشقی فرازمینی

توجه کنید که خطر لو رفتن داستان وجود دارد

به گزارش گلونی شکل آب (‎The Shape of Water‎) فیلمی آمریکایی در ژانر فانتزی و احساسی به کارگردانی گیرمو دل تورو است که فیلمنامه آن را نیز خود او نگاشته است.

این فیلم که نخستین بار در هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد، توانست جایزه شیر طلایی را برای نویسنده و کارگردان خود به همراه آورد و تحسین گسترده منتقدان و تماشاگرانی که قلم داستانی، کارگردانی، موسیقی، جلوه‌های ویژه و بازی سالی هاوکینز را ستوده‌اند، در پی داشت.

شکل آب در مجموع ۱۷۳٫۲ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرد در حالی که فقط ۱۹٫۵ میلیون دلار خرج ساختنش شده بود.

شکل آب نمایشی از زندگی روزمره زنی لال به نام الیسا است که در آزمایشگاه سری دولت به عنوان نظافتچی شیفت شب کار می‌کند.

الیسا که بخاطر نقص خود امکان برقراری ارتباط با افراد زیادی را ندارد، در تنهایی خود و فقط با داشتن دو دوست (زلدا و گیلز) روزها و شب‌های یک‌نواخت زندگی خود را می‌گذراند تا اینکه موجود دوزیست عجیب و غریبی در تانکری مملو از آب به این آزمایشگاه آورده می‌شود.

از اینجای قصه الیسا حس‌های ناب و تازه‌ای را در زندگی خود تجربه می‌کند که تا قبل از آن به عنوان فردی ناقص و طرد‌شده از جامعه، اجازه درک و لمس آن‌ها را نداشت.

این فیلم با وجود داشتن محتوایی غیرواقعی، اثری معناگراست که به اثبات وجود عشق در رابطه‌ای نامعمول می‌پردازد که علی‌رغم ناراستی آن به شدت باورپذیر است.

در واقع متن و محتوای فیلم در کنار صحنه‌های فرااحساسی تلفیق شده با موسیقی دل‌نوازش، احساسات بیننده را سخت تحت‌تأثیر پذیرش چنین عشق‌های بی‌منطقی قرار می‌دهد که کارگردان اثر نیز در توضیح آن می‌گوید:

«این از آن داستان‌های جن و پری است که اگر به مخاطب بگویی در دهه ۶۰ اتفاق افتاده او کمی با گارد بازتر به تماشای فیلم می‌نشیند و بیشتر به داستان و شخصیت‌ها توجه می‌کند و این چیزی است که من دنبالش بودم. من می‌خواستم تماشاگر به جای اینکه به این فکر کند که اینجای فیلم با عقل جور در نمی‌آید به شخصیت‌ها توجه کند.»

فیلم شکل آب را در فیلیمو ببینید

شکل آب نامزد اسکار ۲۰۱۸

 پایان پیام

نویسنده: هانیه شریعتی

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 240168 ساعت خبر : 10:51 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=240168
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات