لیست داروخانه های عرضه کننده داروهای کرونا در سراسر ایران

لیست داروخانه های عرضه کننده داروهای کرونا در سراسر ایران

با توجه به توزیع داروهای کرونا در داروخانه‌های منتخب، سازمان غذا و دارو به منظور سهولت در دسترسی بیماران مبتلا به کرونا لیست این داروخانه‌ها را منتشر کرد.

به گزارش گلونی و به نقل از ایسنا سازمان غذا و دارو به منظور سهولت در دسترسی مبتلایان به کرونا و جلوگیری از ازدحام در داروخانه‌های دولتی لیست این داروخانه‌ها را منتشر کرد.

لیست داروخانه های کرونا

دانلود فایل پی‌دی‌اف

دانلود فایل اکسل

برخی از افراد که هیچ تخصصی در زمینه دارو ندارند در فضای مجازی اقدام به تبلیغات داروهای خارج از شبکه کرونا می‌کنند و مردم باید توجه داشته باشند که این داروها چیزی نیست که در خارج از شبکه توزیع شود.

جابه‌جایی داروهای کرونا نیاز به زنجیره سرد و حفظ دما دارد و دارویی که به کشور قاچاق می‌شود اصلاً این شرایط در آن رعایت نمی‌شود.

کاوه دماوندی کمالی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر در مراکز درمانی استان هیچ کمبودی از نظر تأمین سرم وجود ندارد اما در داروخانه‌های خصوصی کمبود سرم همچنان وجود دارد. کاهش تولید سرم در کشور و افزایش حدود هشت برابری مصرف سرم نسبت به شرایط عادی، به شکل محسوسی موجب کمبود سرم در داروخانه‌های خصوصی شده است.

وی با تأمین داروهای درمان کرونا، گفت: با توجه به محدودیتی که در تعداد داروی فاویپیراویر داشتیم، این دارو تنها در سه مرکز و تمامی بیمارستان‌ها توزیع می‌شد اما از امشب این دارو در داروخانه‌های خصوصی سطح استان که مردم مراجع بیشتری دارند، توزیع می‌شود.

دماوندی با اشاره به خارج شدن داروی فاویپیراویر از پوشش بیمه‌ای، بیان کرد: فاویپیراویر در پروتکل‌های درمانی جدید، از چرخه درمان حذف شده است. در گذشته نیز شاهد بودیم که داروهایی مثل تامی فلو و کلروکین نیز به مرور حذف شدند. البته فاویپیراویر از پروتکل‌های درمانی حذف شده اما همچنان مورد استقبال مردم قرار دارد.

مدیر دارو و مواد تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر قیمت آزاد داروی فاویپیراویر با توجه به وارداتی یا تولید داخلی بودن آن بین ۴۵۰ تا ۷۰۰ هزار تومان است.

وی در ادامه در خصوص تأمین سرم، گفت: در حال حاضر واردات و تولید سرم در کشور افزایش پیدا کرده است. اولین پارت سرم شب گذشته وارد استان شد که از امروز توزیع می‌شود. البته شاید هنوز نتوانیم مانند گذشته نسخه‌های چندتایی سرم را تأمین کنیم اما یک یا دو سرم در اختیار افراد قرار می‌گیرد. امیدواریم پارت‌های بعدی سرم در این هفته وارد استان شود و مشکلات در این بخش کم‌تر شود.

دماوندی بیان کرد: در برخی داروهای مکمل از جمله ویتامین C نیز کمبود وجود دارد و به همین خاطر مجبور شدیم که بگوییم این‌ها را با نسخه در اختیار افراد قرار دهند.

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 241128 ساعت خبر : 9:05 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=241128
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات