مسئول یا غیرمسئول، شماها سرتان را بالا نگیرید

مسئول یا غیرمسئول، شماها سرتان را بالا نگیرید

به گزارش گلونی در مدتی که زندگی‌مان با کرونا عجین شده بارها و بارها شرایطی را تجربه کردیم که عده‌ای با رفتارهای اشتباه‌شان، جان عده دیگری را به خطر انداخته‌اند. از روز اول و دغدغه اینکه «هموطن ماسک بزن» و «بشین تو خونه» و «مهمونی نرو» تا این روزهای «سفر نرو» و «تو خونه عزاداری کن» و… در همه این مدت البته چیزی عوض نشده. بدون تعارف.

چه بسیار آدم‌هایی که ماسک نزدند، سفر و دورهمی و جمع‌های دوستانه‌شان برقرار بود، عزاداری و هیات رفتند، بازارها و خیابان‌ها را شبانه‌روز گشتند و کنار خیابان نشستند بستنی خوردند و… بدون تعارف دیگر برای مرور همه اینها حرف تازه‌ای وجود ندارد.

برای منی که از روز اول مدام سعی می‌کردم اطلاعات دست‌ اول و البته از منابع موثق را اطلاع‌رسانی کنم؛ اینجا دیگر نقطه پایان است. چون به این نتیجه رسیده‌ام این دغدغه‌ها، توصیه‌ها و خواهش‌ها هیچ اثری در آن آدم‌ها ندارد.

البته من از صفحه اینستاگرامم با حدود چهار هزار نفر همراه و رفیق، انتظار معجزه در مقیاس ملی نداشتم و ندارم. منظورم همه ماهایی است که دغدغه داشته‌ایم برای همراه کردن آن عده سرکشِ بدقلقِ بی‌منطق. همه ما این روزها در چنین شرایطی هستیم.

مسئول یا غیرمسئول، شماها سرتان را بالا نگیرید

انگار کسی جز خودمان نیست و ما مدام از همدیگر خواهش می‌کنیم کمی مراعات کنید و آن جمع بی‌منطقِ بدقلقِ بی‌انصاف احتمالا هر بار از دیدن پست‌ها و استوری‌های مضطرب ما و خواهش‌هایمان پوزخندی می‌زند و می‌گوید «برو بابا! کرونا چیه».

من در نقطه پایان این تلاش‌ها هستم و گمان می‌کنم بیشتر از هر زمانی نیاز دارم به دور شدن از همه این آدم‌ها. برای من مرز مشخصی حالا وجود دارد در شناخت آدم‌ها. بدون هیچ تعارفی!

عکس این مطلب دقیقا حرف همین لحظه من است. من سرم را بالا می‌گیرم که حداقل در حد توان خودم برای آگاهی تلاش کردم. که حداقل دلم برای کادر درمانِ خسته سوخته است و شرایط سخت پاندمی را درک کرده‌ام. این تنها چیزی است که آرامم می‌کند.

اما شمایی که سفر و مهمانی‌، هیات و عزاداری رفتید، همین حالا از وسط یک دورهمی اینستاگرام‌تان را چک می‌کنید و احتمالا از همین حالا برای هوای مطبوع پاییز و کویرگردی نقشه می‌کشید؛ سرتان را بالا نگیرید.

شمایی که یافتن مقصر برای‌تان آسان‌ترین کار است و سهم خودتان را هرگز نمی‌بینید؛ شما شریک دردهای بسیاری بوده‌اید. شریک و همراه بی‌مسئولیتی‌ها، نبود واکسن‌ و دارو و وضع بد این روزها هستید. به جای اعتراض به مسئولان که آنها هم از جنس خودتان هستند، روبروی آیینه بمانید و با خودتان روبرو شوید!

جامعه و هم‌ صدایی هارمونیک آدم‌ها

پایان پیام

نویسنده: انوشه میرمجلسی

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 241653 ساعت خبر : 1:30 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=241653
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات